مردم ابرکوه سهم خود از خط دوم انتقال آب به استان یزد را مطالبه کنند

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
شنبه - 17 خرداد 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور برخی از مسئولان ادارات شهرستان ابرکوه گفت: قرار است که خط دوم انتقال آب به استان یزد از مسیر ابرکوه که مقرون به صرفه است، عبور کند اما برخی‌ها می‌خواهند این مسیر را تغییر دهند و آن را در مسیر اردکان قرار دهند و این در حالی است که این منطقه 380 لیتر دریافتی آب دارد.

وی افزود: با نماینده مرد یزد در مجلس شورای اسلامی در صدد برگزاری همایش شوراهای 6 شهرستان استان یزد با دعوت از مسئولان مرتبط استان هستیم تا سهم شهرستان‌ها از این آب را بازتعریف کنیم.

نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید آب‌های پایدار را تقویت کرد و یکی از راهکارها این است که وقتی مردم استان یزد برای اجرای یک طرح آبرسانی به صورت مساوی نقش دارند باید در دریافت آب نیز سهم داشته باشند و نمی‌توان سهم یک شهرستان را نامحدود و دیگران را از این نعمت محروم کرد.

وی خطاب به مردم عنوان کرد: نسبت به انتقال شبکه دوم آب به استان یزد حساس باشید و حق خود را به جد پیگیری کنید.

زارع‌زاده در مورد طرح تقسیم حوزه‌های انتخابیه استان یزد که در حال بررسی است نیز خاطرنشان کرد: هنوز نیز یکی از شهرستان‌های استان بر رویه فعلی تاکید دارند و سئوال این است آن زمانی که تصمیم این تقسیم ناعادلانه گرفته می‌شد، نمایندگان و استانداران وقت چه می‌کردند که چنین بی‌عدالتی رخ داد؟

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار یزد دارای درک درست از مسائل است و تدین خود را زیر پا نمی‌گذارد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در مورد بحث آب در استان یزد نیز عنوان کرد: در استان یزد اگر آب نباشد، مردم استان از بیکاری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در پنج سال آینده باید کوچ کنند و این درحالی است که مدیران استان بر خلاف دیگر استان‌ها که حاکمیت را هزینه مردم می‌کنند، بر عکس عمل می‌کنند.

وی افزود: در حالی که در فارس و کرمان به طور نامحدود چاه حفر می‌شود در استان یزد با مشکلات جدی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

زارع‌زاده ادامه داد: می‌گویند آب نداریم ولی پاسخی برای حل مشکل ندارند و به مردم نمی‌گویند که چه اقداماتی برای رفع مشکل انجام داده‌اند و آدم‌هایی در آب منطقه‌ای هستند که اگر چه یزدی ولی در فکر نابودی یزد هستند.

وی افزود: در دوران نمایندگی خود با همه وجود حس کردم که مدیران یزدی مدافع استان یزد نیستند و باید تلاش کرد گذشته جبران شود و آینده را ساخت و گرنه فردا محکوم به نابودی هستیم و نابودی همان رشد منفی جمعیت و مهاجرت است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: با تمام وجود از ابرکوه دفاع کرده‌ام چراکه کسانی که به ابرکوه نیامده‌اند، وضعیت شهرستان را نمی‌دانند و آن‌هایی هم که در این شهرستان زندگی می‌کنند از کمبود امکانات می‌سوزند و این در حالی است که ابرکوه از لحاظ تبلیغات منفی مظلوم واقع شده است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
مجید شاهی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 خرداد 1393 - 9:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب اقای زارع زاده متل اینکه شما باید همه کار را با شلوغی بدست اوردید. حالا شهر بافق را وضعیتش را اروم کنید ایندفعه به ابرکوه دستور بدید شلوغ کنند واقعا توانمندی خود شما در چه حد است که. وطایف شما را باید مردم انهم با شلوغی انجام بدهند

وطن خواه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 18 خرداد 1393 - 9:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدوارم مردم شریف ابرکوه بادرک والایی که دارند نیت حرف ها را بدونند . حرف حرف حرف….

You cannot copy content of this page