خط دوم راه آهن بافق- بندرعباس در آستانه بهره برداری؛

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 21 خرداد 1391
خط دوم راه آهن بافق- بندرعباس در آستانه بهره برداری؛

استاندار هرمزگان: حمل و نقل ریلی نقطه عطف توسعه در هرمزگان است

استاندارهرمزگان با تاکید براینکه حمل و نقل ریلی نقطه عطف توسعه در هرمزگان است ازافتتاح قریب الوقوع خط دوم راه آهن بافق- بندرعباس به میمنت جشن‌های شعبان المعظم امسال خبرداد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، “ابراهیم عزیزی” درحاشیه بازدید ازاین طرح ملی که شامگاه دوشنبه پانزدهم خردادماه انجام شد، افزود: خوشبختانه روند اجرایی این طرح بزرگ ملی از سرعت قابل توجهي برخورداراست و شاهد فعالیت شبانه‌روزی در به ثمر رساندن این طرح بزرگ هستیم.

 

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد:این طرح به میمنت جشن‌های نیمه شعبان با حضور مقامات کشوری به همراه سایر طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی به افتتاح می‌رسد.

 

 

 

 

 

نماینده عالی دولت درادامه با بیان اینکه حمل و نقل دراستان هرمزگان وجهه ملی و فراملی دارد، ادامه داد: قرار گرفتن استان هرمزگان در کرویدور شمال و جنوب و برخورداری از بزرگترین پایانه صادرات و واردات کشور در مجتمع بندری شهید رجایی، نقش صنعت حمل و نقل را به خوبی نمایان ساخته است که در این میان در کنار شقوق مختلف آن، توسعه صنعت حمل و نقل ریلی بسیار مهم و استراتژیک است.

 

 

 

 

 

 

استاندار هرمزگان افزایش ظرفیت این ناوگان و رسیدن به مرز چهل هزار تن ظرفیت جابجایی بار دراین بخش مهم را نشان ازعزم و اراده دولت در توسعه زیر ساخت‌های استراتژیک کشوردانست که مورد حمایت جدی بوده است.

 

 

 

 

مدیر کل راه آهن هرمزگان نیز گفت: طرح دو خطه کردن مسیربافق – بندرعباس از مصوبات سفر دوم هیات دولت به هرمزگان است که با اجرای آن علاوه بر دوبرابر شدن ظرفیت جابجایی مسافر، حمل و نقل کالا از راه آهن استان از 16 به 35 میلیون تن درسال افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

 

“رضا شاکری” با بیان اینکه طول خط ریلی بندرعباس – بافق در مجموع 614 کیلومتر است، افزود: از این میزان 413 کیلومترآن تا سال 88 افتتاح و 180 کیلومتر باقی مانده نیزعملیات اجرایی آن از اوایل شهریور سال گذشته آغاز و هم اکنون در آستانه بهره برداری است.

 

 

 

 

 

وی هزینه این طرح را 47 میلیون” یورو” اعلام کرد که با استفاده از فاینانس تامین شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

شاکری همچنین با اشاره به اینکه طول مسیر ریلی هرمزگان 620 کیلومتر است که در رهگذر ترانزیتی قرار دارد، تصریح کرد: راه آهن هرمزگان در زمینه جابه‌جایی مسافر از فعالترین راه آهن‌های کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و 160 هزار مسافر از آن جابجا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته بارگیری کالا با پنج درصد افزایش به بیش از یک میلیون و 267 هزار تن و تخلیه و بارگیری کانتینر با شش درصد افزایش به حدود 20 هزارTEU کانتینر رسید.

 

 

 

 

 

مدیر کل راه آهن هرمزگان از حسن توجه نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به طرح‌های توسعه ای در بخش مهم ریلی تقدیر و اظهارامیدواری کرد: با توجه به نگرش عالی دولت شاهد تحقق اهداف ترسیم شده در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و برخورداری از مزایای فراوان آن باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page