مدرسه و سنگر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 1 مهر 1393
مدرسه سنگر علم است و باز ، باز می شود سنگری که رزمنده های فراوان داشته است تا اینبار نیز بسازد و عملیات کند و پیشرفت و توسعه و روی پای خود ایستادن را تقدیم کند . حال می خواهد این سنگر مثل مدرسه اباذر با کلی سابقه و خاطره در طرح رفته باشد یا مثل کلی از مدارس و سنگرهای دیگر زنده باشد و تحصیل علم را برای محصلانش فراهم کند .
 010
مدرسه سنگر علم است و معلم فرمانده آن چه آن معلم هنوز تدریس نماید و چه بازنشسته شده باشد و یا به هر دلیلی از میان شاگردانش رفته باشد که خدایش رحمت کند .
اما می گویند مدرسه فقط اباذر و مدرس و پروین و شرف و … نیست مدرسه در سالهای اول انقلاب در جبهه ها نیز بود و محصلانش نیز از هر سن و سالی بودند از حبیب ابن مظاهرها بگیر تا قاسم ها . دروسش دیگر ریاضی و دینی و فارسی و علوم و هندسه و … نبود دروسش اجرائی کردن اخلاق و از خودگذشتگی و دستگیری از دیگران و … بود . امتحانش دیگر جای تقلب نداشت و کسی نمیتوانست با تقلب قبول شود .
در این مدرسه شاگردان درسخوانش دست ضعیفتر ها را می گرفتند و برای پیمودن دروس راهنمائی می کردند . در این مدرسه هر که نمره بیشتر میگرفت افتاده تر میشد و خصوصیاتش به معلمش نزدیکتر و گاهی دانش آموز از معلمش فراتر می رفت و میرسید به آنچه معلم بدان نرسیده بود و آرزوی رسیدن بدان را داشت و گاهی هنوز دارد . ای کاش منش مدارسمان به منش و خصوصیات ان مدرسه نزدیکتر شود از مدیرو معلم و محصلش بگیر تا فراش و … . ای کاش شاگردان آن مدرسه بیشتر می نوشتند و می گفتند که در مدرسه جبهه ها چه گذشت . ای کاش شاگردان آن مدرسه معلم می شدند برای تدریس درس راه شهدا تا دوباره مدارس و شهر ما جان بگیرد . تا دوباره بواسطه گذراندن این دروس ، آسیبهای فرهنگی اجتماعی و … کاسته شود .
یاد سالهای مدرسه ، بخیر .
محمد مهدی علیزاده فلاح

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page