مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علیمه خواهران بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 4 مهر 1393

 مراسم آغاز سال تحصیلی 94-93 حوزه علمیه الزهراء(س) برگزار شد به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه محترم شهرستان به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد . در این مراسم که رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) ، مدیریت حوزه ، اساتید ، کادر و طلاب مشغول به تحصیل و طلاب جدید الورودحضور داشتند

Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM

مریم دست افشان مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ضمن خیر مقدم به میهمانان و طلاب جدید الورود گفت : انشاء الله سال تحصیلی جدید سالی پر خیر و برک و سرشار از موفقیت خواهد بود که در سایه کرامات ائمه اطهار(ع) به آن خواهیم رسید . مریم دست افشان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه در سال گذشته افزود : در سال گذشته طلاب در زمینه های مختلف به موفقیت های چشم گیر دست یافتند. وی از جمله موفقیت های طلاب را چنین عنوان کرد که بیش از 10 از نفر طلاب بامعدل بیست توانسته اند با طلاب استان به رقابت بپردازند . مدیر حوزه ادامه داد : در پی این موفقیتها یکی از طلاب پایه دوم حوزه در رشته تیراندازی با کمان به مقام دوم کشوری نائل و به اردوی تیم ملی دعوت شده است .

در ادامه حجت الاسلام سلیمانی ضمن خیرمقدم به طلاب جدید الورود و ارائه نکات ارزنده به آنها گفت : با نگاهی مختصر به زندگی ائمه اطهار(ع) می بینیم تمام امامان کارشان کار فرهنگی بوده است زیرا با کار فرهنگی می توان یک جامعه خوب داشته باشیم بنابراین حوزه های علمیه هم باید کارهای فرهنگی را به نحو احسن انجام دهند تا به یک جامعه ایده آل برسیم. سلیمانی افزود : طلاب باید سعی کنند خوب درس بخوانند تا آزادی پیدا کنند نه اینکه درس خواندن آنها صرفا برای أخذ مدرک باشد ، طلبه باید سعی کند درس بخواند تا ذخایر علم و دانش خود را زیاد کند و برای این کار باید ابتدا خودسازی کند و خودسازی را با غیبت نکردن ، دروغ نگفتن و … شروع کند .

Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM

خطیب توانای نماز جمعه در پایان اظهار داشت : از جمله کارهای لازم برای رسیدن به موفقیت یک طلبه اینست که علاوه بر خودسازی ، نه تنها از کارهای حرام اجتناب کند بلکه مکروهات را نیز انجام ندهد و در مقابل به مستحبات بپردازد مثلاً همیشه با وضو باشد ، نماز شب بخواند و کم حرف بزند و سعی کند ارتباط خود را با پروردگار خویش بیش از پیش محکم نماید . این مراسم با اهدای بسته فرهنگی به طلاب و پذیرایی همراه بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page