شروع مرمت مسجد جامع بافق با اعتبار 80 میلیون تومانی

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 12 تیر 1391

توسط میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق صورت می پذیرد:

 

شروع مرمت مسجد جامع بافق با اعتبار 80 میلیون تومانی

 

مسجد جامع بافق یکی از زیباترین و مهمترین بنای ارزشمند تاریخی مذهبی  در شهرستان بافق می باشد که از حیث معماری بسیار فاخر و حائز اهمیت است .

“‌عباس قديريان” قدمت این مسجد را به قرن پنجم هجری رقم زد و گفت: اين مسجد از دو قسمت تابستانه و زمستانه تشکیل شده که قسمت تابستانه آن شبستانی است با بادگیرهای بزرگ بر روی محراب و به سبک مسجد جامع کبیر یزد که بر پایه های مستحکم استوار است.

وي افزود: وجود گودال باغچه در حیاط مسجد جامع و قرار گیری فضاهای مختلف در اطراف آن،  بنایی با همان قدمت ایجاد کرده که آن هم از لحاظ معماری بخصوص معماری کویری  و  بصورت  حیاط مرکزی و دارای اهمیت فراوان است و همینک از آن بعنوان دارالقرآن  شهر بهره برداری میشود.

قديريان از جاذبه های دیگر این بنا را وجود هشتی بزرگ اين مسجد خواند و افزود: اين بنادر ضلع شرقی درب ورودی اصلی قرار دارد و سقف آن از تزئینات گچی زیبایی برخوردار است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به وظیفه ذاتی میراث فرهنگی در نگهداشت و مرمت بناهای تاریخی گفت: مرمت مهمترین بنای تاریخی بافق در دستور کار میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت و با جذب اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال، مرمت و ساماندهی این بنا آغاز شد.

قديريان اهم اقدامات مرمتی در این بنا  را دیوار چینی مشبک ، ازاره چینی ، اندود گچ بدنه  ، تعویض شرفی لبه بام ، بندکشی ، آجرفرش کف و پشت بام عنوان كرد وگفت: این پروژه با همکاری هیات امنای مسجد جامع اجرا مي شود که امیدواریم در مدت چند ماه به پایان برسد.

گفتني است قدمت مسجد جامع بافق به قرن پنجم هجری باز می گردد و با شماره ثبتی 1828 مورخ 15 /10/75 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 تیر 1391 - 7:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بدحجابی زن شاه در حرم حضرت معصومه(س) و فتوای آیت‌الله بافقی
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=130732
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910412000534

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 تیر 1391 - 6:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یاد خدا بیامرز امام جمعه قبلی فقید بافق افتادم

You cannot copy content of this page