مهمترین هدف طرح مشارکت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 16 آذر 1394

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: مهمترین هدف طرح مشارکت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است. با اجرای این طرح می توان از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.
هادی مقیمی صبح امروز در نشست هم اندیشی که با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شرکت سهامی خاص یا شرکت تعاونی با مشارکت مردم تشکیل می شود. روستاییان با ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و غیره می توانند سهام دار این شرکت شوند.
وی افزود: اجرای طرح مشارکت با حضور حداقل 25 خانوار می تواند تشکیل شود. تسهیلات 3 درصدی در این طرح سقف ندارد. به گونه ای که با حضور 150 تا 200 خانوار در طرح مشارکت و آورده 20 درصد و 80 درصد پرداخت تسهیلات یعنی مبلغ 4 میلیارد تومان می توانند دریافت کنند.
مقیمی ادامه داد: کارت ملی اشخاص ضمانت نامه باز پرداخت تسهیلات خواهد بود. و جای هیچ گونه نگرانی برای دریافت وام وجود ندارد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به این که این طرح باعث ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می شود تصریح کرد: تاکنون 16 طرح مشارکت روستاییان به دبیرخانه این طرح ارسال شده است. زمان باز پرداخت تسهیلات از سال سوم اجرا آغاز می شود و تا 5 سال قابل تمدید خواهد بود.
وی با اشاره به نفش زنان روستایی در آبادانی و توسعه روستاها یادآور شد: زنان روستایی در اجرای طرح مشارکت تاثیر گذار هستند. و قطعا اگر وارد عرصه کار شوند موفق تر از مردان خواهند بود.
این مقام مسئول گفت: در حال حاضر 368 روستای استان یزد شورای اسلامی داشته که از این تعداد 339 روستا دارای دهیاری مصوب می باشد. بافق نیز 26 شورای اسلامی و 22 دهیاری مصوب دارد که 4 دهیاری دیگر آن نیز در حال پیگیری است.
در ادامه این نشست دهیاران و روسای شوراهای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page