بافق باید طعم شیرین اقتصادی را در زمینه توجه به میراث فرهنگی بچشد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 بهمن 1394

فرماندار شهرستان بافق:
بافق باید طعم شیرین اقتصادی را در زمینه توجه به میراث فرهنگی بچشد
فرماندار شهرستان بافق گفت: وقت آن رسیده تا بافق در زمینه توجه به مسائل فرهنگی به خود بیاید و طعم شیرین اقتصادی را از باب توجه به میراث گذشتگان بچشد.
سید مهدی طلایی مقدم در مراسم شاهنامه خوانی که عصر دیروز در محل هتل باغ “تیتو” برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از کشورها برای احیاء و زنده نگه داشتن تاریخ نیاکان و مباحث فرهنگی خود هزینه های بسیاری را پرداخت می کنند . اما کشور ایران سرشار از میراث فرهنگی غنی بوده؛ اما متاسفانه به آن کمتر توجه شده است.
وی بیان کرد:.استان یزد دررابطه با توجه به مسائل و میراث فرهنگی در کل کشور زبانزد است .و از بین تمام شهرستان های استان بافق حرف های خوبی در این زمینه برای گفتن دارد. .
طلایی مقدم گفت: وقت آن رسیده تا شهرستان بافق در زمینه توجه به مسائل فرهنگی به خود بیاید. سرمایه گذاری را گسترش داده و طعم شیرین اقتصادی را از باب توجه به میراث فرهنگی بچشد.
وی ادامه داد: بافق به غیر از سنگ آهن ظرفیت های بسیار خوبی داردکه می توان روی آن سرمایه گذاری کرد.
فرماندار با بیان این که تحریم ها نقطه عطف و برکتی برای کشور ایران بود تصریح کرد: تحریم عاملی بود تا توجه به فروش نفت کمتر شود. به برکت تحریم ها و موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده اند ایران به بسیاری از مزیت ها و ظرفیت های خود توجه بیشتری کرد.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در بافق عنوان کرد: بافق به غیر ازسنگ آهن از ظرفیت ها و موقعیت های ارزشمندی از جمله صنایع جوار ریلی، میراث فرهنگی، گردشگری،کشاورزی، دامپروری ، پرورش آبزیان اب شوری و… برخوردار است.
باید تلاش نمود تا 4 سال دیگر بافق کمترین اتکاء به سنگ را داشته باشد.خیلی ازصنایع دستی بافق به نام دیگر شهرستان ها و استان های دیگرکشور با قیمت بالاتر به فروش می رسد. چرا ارزش افزوده این صنعت به دست صنعت گر بافق نرسد. باید خود را باور کنیم.
سید مهدی طلایی مقدم گفت: خرسندم از اینکه امروز اعلام کنم بافق در بحث میراث فرهنگی جزء اولین شهرستان های استان یزد می باشد که به آن توجه خاص شده است. و خوشیختانه گردشگر ،خود این شهرستان را برای بازدید انتخاب می کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page