جلسه آموزشی بازرسان و سربازرسان انتخابات شهرستان بافق برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 2 اسفند 1394

به گزارش كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات شهرستان بافق ؛ نشست آموزشی – توجیهی اعضای هیأت بازرسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری با حضور فرماندار بافق ، اعضاي دبير خانه ستاد بازرسي استان ، سربازرسين و بازرسين شهرستان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين نشست از بازرسين انتخابات به عنوان چشم بيناي وزارت كشور ياد كرد و گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهي در تضمين امنيت انتخابات دارند و در واقع از سوي دولت و به عنوان نمايندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسي مي كنند.

سيد مهدي طلايي مقدم با تاكيد بر اينكه بازرسان در اجراي بهتر و سالم تر انتخابات نقش كليدي دارند، اظهار داشت: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردي را كه براساس قانون تخلف محسوب مي شود گزارش مي كنند.

وي با اشاره به اينكه تمام مسئولان اجرايي انتخابات بايد طبق قوانين و ضوابط قانوني عمل نمايند ، خاطر نشان كرد: بايد سه اصل امانت داري ، قانونمنداري و بي طرفي را در اجراي انتخابات مد نظر داشت.

طلايي مقدم صیانت از آرای مردم را خواست مقام معظم رهبری و دولت تدبير و اميد اعلام کرد و گفت : بايد با برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند، وظیفه خود را در قبال مردم انجام دهيم.

مسعود شريعتي ، عضو هیات بازرسی انتخابات استان يزد در اين نشست با اشاره به اينكه هدف بازرسين و ستاد بازرسي پيشگيري از تخلف در تمام مراحل انتخابات مي باشد ، گفت: بازرسي شامل عملكرد كانديداها در هنگام تبليغات، جريان ها، ناظران انتخاباتي و مستندسازي فعاليت ها است اما بازرسان حق برخورد با متخلفان را ندارند و فقط بايد گزارش كنند.

وي خاطر نشان كرد: بازرسان بايد گزارش خود در كمترين زمان ممكن ارسال كنند.

در پايان ، سيد حسن سالاري يكي از اعضاي دبيرخانه هيات بازرسي استان ، نکات آموزشی در خصوص سامانه جامع بازرسي انتخابات(سهبا) ،وظایف هیأت های بازرسی، بازرسین و سربازرسین شعب اخذ رأی ارائه کرد.

سالاري تاكيد كرد: شايسته است اعضاي هیئت‌های بازرسي انتخابات در شهرستان‌ها و استان با هیئت‌های اجرايي، نمايندگان فرمانداران در شعب اخذ رأي و هیئت‌های نظارت نهايت همكاري را داشته باشند و درعین‌حال با دقت و جديت به وظايف قانوني خود در تمام مراحل انتخابات به‌ویژه در روز برگزاري انتخابات عمل كنند تا شاهد برگزاري انتخاباتي سالم همراه با كمترين تخلفات باشيم.

IMG_6657 IMG_6666 IMG_6674


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page