مقاومت برای دولتی ماندن 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن ادامه دارد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 18 اسفند 1394
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:
مقاومت برای دولتی ماندن 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن ادامه دارد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا به امروز در رابطه با واگذاری 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مقاومت کرده ام. حاضریم سهام به قیمت روز به فروش برسد و سهم کارگرها را نیز افزایش دهیم. اما تا به امروز پاسخ مثبتی برای واگذاری به قیمت روز دریافت نکرده ایم.
علی ربیعی در نشست شورای اداری که ظهر دیروز با حضور مسئولین کشوری، استان و شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن سپاسگزاری از زحمات مسئولین استان و شهرستان و همچنین ابراز خرسندی از حضور خود در شهرستان اظهار داشت :من به عنوان نماینده دولت آمده ام تا در بافق با هم گفتگویی داشته و با سعی و تلاشی مضاعف برای متحول شدن چهره بافق بکوشیم.
وی ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات دهمین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشارکت ۹۵ درصدی شهروندان بافقی در انتخابات هفتم اسفند، نزدیک به ۳۰ درصد از نرم کشور بالاتر است این حضور نشان دهنده معرفت بالای شهری و سواد شهروندی آنان می باشد. فارغ از نتایج انتخابات و آراء مردم، صندوق های رای در هر دوره باعث ثباتی و در کنار هم بوده است..
ربیعی ادامه داد: معتقدم حضور مردم در پای صندوق های رای عاملی است تا مردم برای بیان خواسته خود صحبت کنند و فریاد بکشند. و یکی از مهمترین پیام انتخابات دهمین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان آرامش است. مردم نیازمند امنیت روانی هستند. تا با این آرامش وضعیت خود را بهبود ببخشند..
وی عنوان کرد: انتخابات و برجام ، الگو و مایه درس آموزی برای ما است. نتیجه برجام این بود که کشور به اجماع نیاز دارد. انتخابات هم نشان دهنده نوع رای، پرهیز از افراطی گری و اجماع سازی می باشد. .
ربیعی با بیان این که سال 94 را با شرایط سخت مالی و اقتصادی پست سر گذاشتیم بیان کرد: به اعتقاد کارشناسان سخت ترین سال مالی کشور بعد از جنگ تحمیلی سال 94 است. و عامل این وضع شوک های متعددی از جمله تحریم و وضعیت فروش نفت بود. .
وی یادآور شد: آثار ۵۶ درصد کسری رشدی که در ۸ سال تجربه کرده؛ دولت پیش فروش شده و پروژه های نیمه تمام که روی دست دولت مانده و صرفه اقتصادی نیز نداشت از عوامل دیگر بود..
وزیر تعاون اضافه کرد: تامین حقوق بازنشستگان فولاد در امسال را کار بس دشوار بود. که خوشبختانه حقوق یک ماه دیگر هفته آینده پرداخت می شود و عقب ماندگی در پرداخت حقوق ناچیز خواهد شد. با تمامی این عوامل اعتقاد بر این است که سال ۹۵ سال رشد ۶-۵ درصدی است.
این مقام مسئول گفت: بنده نمی گویم دلسوزتر از ما نیست ولی در همین جا اعلام می کنم ما در بدنه دولت بیش از خیلی ها از دلسوزهای جامعه زحمتکش هستیم و ارتقاء امنیت شغلی کارگران از خواسته های ما است..
وی اذعان کرد: من امروز در شهر بافق، به همه کارگران، روستائیان و کسانی که در طبقه اجتماعی پائین هستند می گویم که دولت در کنار شماست و شما را از یاد نخواهد برد.
بزرگترین نعمتی که خدا به ما عطا کرده این است خادم مردم بوده و امید است بتوانیم از اموال کارگران و بازنشستگان دفاع کنیم.
وزیر در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : به عنوان کسی که در وزارتخانه با مردم سر و کار دارد بیان می کنم باید تلاش کرد و حق تلف کردن حتی یک دلار را هم نداریم..
روسای ادارات اگر تا دیروز ۱۰۰ واحد کار می کردند امروز با دقت و عقلانیت بیشتر باید ۱۳۰ واحد کار کنند..
وی افزود: کارهای جوار معدنی در کنار معادن بافق باید توسعه یابد. قطعاً از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد. و در رابطه با موضوع فاینانس بعد از پیگیری لازم نتیجه قطعی را اعلام خواهم کرد..
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاید نتوان در بحث ارتقاء سطح شغلی کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی جهشی عمل کرد اما به قطع یقین کار آغاز شده است.
وی با بیان این که مقاومت برای دولتی ماندن 28/5 درصد ازسهام شرکت سنگ آهن بافق ادامه دارد عنوان نمود : حاضر هستیم سهام را به قیمت روز به فروش برسانیم و سهم کارگرها را هم افزایش دهیم اما همچنان پاسخ مثبتی برای واگذاری بروز دریافت نشده است..
علی ربیعی در رابطه با تامین پزشک متخصص تمام وقت برای پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق اشاره ای به رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور که در جلسه حاضر بود کرد و گفت: “نوربخش” عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی کشور است این موضوع را پیگیری خواهد کرد.خود من نیز پیرامون این موضوع با وزیر بهداشت صحبت می کنم.
وی ضمن اشاره به تامین خوراک واحدهای معدنی بافق عنوان کرد: شاید بتوان این مسئله را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز به بافق سفر می کند حل و فصل کرد..
علی ربیعی گفت: خود را یک شهروند بافقی و از خانواده 35 هزار نفری بافق می دانم و امیدوارم با درایت مسئولان در راستای پیشبرد اهداف و توسعه بافق تلاش بیشتری صورت گیرد

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page