دعوت رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق برای حضور گسترده مردم در انتخابات

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 4 اردیبهشت 1395

در کشور ایران نمایندگان مجلس با رای آزاد، مستقیم و مخفی مردم به منظور وضع قانون و نظارت بر اجرای قوانین انتخاب می شوند و با توجه به اینکه درایران قانون اساسی تفکیک قوا به رسمیت شناخته است لذا برای قوای مجریه، مقننه و قضائیه وظایفی پیش بینی شده است و از مفهوم  تفکیک قوا می توان نوعی توازن و تعادل بین قوای سه گانه مشاهده نمود ضمن اینکه مفهوم تفکیک قوا به معنای انفصال و جدایی مطلق نخواهد بود بلکه در راستای یکدیگر از تمرکز قدرت در دست یک شخص یا گروهی اقلیت جلوگیری می نماید و همچنین  می توانند بدون دخالت دیگر قوا به گونه ای بسیار قانونمند به کنترل و نظارت یکدیگر مبادرت ورزند.

با نگاهی گذرا به اصول قانون اساسی دو وظیفه اصلی یک نماینده به صراحت مشخص شده است که شامل قانون گذاری و نظارت می باشد متاسفانه بسیاری از مردم و گاها خود نمایندگان امور اجرایی را جزء وظایف نماینده مجلس می دانند و به نماینده مجلس همانند یک مسئول اجرایی نظیر فرماندار نگاه می کنند که این موضوع با عث تنزل جایگاه ارزشمند یک نماینده می شود.

متاسفانه با نگاهی به انتخابات دوره های قبل مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان یزد بی عدالتی،ناهمگنی و آشفتگی به صورت وحشتناکی بیداد می کند و این موضوع  مشکلات فراوانی در زمینه های گوناگون برای استان ایجاد کرده است. به طوری که در گسترده ترین حوزه انتخابیه کشور یعنی حوزه انتخابیه مهریز در بیشتر مواقع ماراتن نفسگیررای گیری بین شهرستانهای مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد بین دو نامزد به دور دوم کشیده شده است که از یک سو مردم این شهرستانها از بار فشار روانی اینگونه بی عدالتیها سرخورده شده اند و از سوی دیگر با نفوذ سیاسیون و لابی مدیران اجرایی بی انصاف در بدنه های مختلف دستگهای دولتی استان عقب ماندگی و محرومیتهای فاحشی برای شهرهای رنج کشیده این حوزه ایجاد کرده اند.

امید است مردم شریف شهرستانهای ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق، بهاباد  مانند دور اول حتی پرشورتر در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند تا با انتخاب مناسبترین و اصلحترین نامزد به دهها سال بی عدالتی و محرومیت پایان دهند. ان شاء الله

مهدی رنجبر

رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page