اختصاص رتبه نخست حمل بار در کشور به راه آهن یزد / بهسازی پروژه خطوط بافق با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 26 آبان 1395

مدیر کل راه آهن یزد از کسب رتبه نخست راه آهن یزد در حمل بار کشور برای پانزدهیمن سال متوالی خبر داد.

سید مصطفی داودی در بازدید از ایستگاه راه آهن شهرستان بافق با بیان اینکه راه آهن یزد رتبه نخست حمل و نقل بار در کشور را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: یزد از نظر شبکه حمل و نقل ریلی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه یزد در شبکه ریلی کشور بیان کرد: روزانه بالغ بر ۱۴۰ رام قطار باری و مسافربری در اداره کل راه آهن یزد جابجا می شود که از این تعداد حدود ۳۰ رام از قطار مسافربری است.

داودی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره ای به موقعیت خاص و ویژه بافق در راه آهن استان داشت و تصریح کرد: تردد قطارهای باری و مسافربری به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در ۵ راه مواصلاتی کشور، زیاد است.

وی بیان کرد: با افتتاح سکوی دوم بافق دیگر شاهد تاخیر قطار در این مسیر نخواهیم بود.

مدیر کل راه آهن یزد همچنین از بهسازی خطوط راه آهن شهرستان بافق در هفته دولت و با حضور استاندار خبر داد و خاطر نشان کرد: بهسازی این خطوط با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

داوودی از راه آهن بافق به عنوان یکی از مهمترین ایستگاههای راه آهن کشور یاد کرد و یادآور شد: بافق از طریق اتصال شبکه های ریلی به استان هایی چون هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، مشهد و یزد متصل است و این موقعیت باعث رونق حمل و نقلی ریلی در این منطقه شده است.

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به برنامه های آتی سال آینده تصریح کرد: توسعه ایستگاه بافق، احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، خوابگاه مامورین و باز شدن گره کور ترافیکی در شهرستان بافق با تعامل با شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page