50 هكتار از مراتع روستاي كوشك بذرپاشي شد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 16 دی 1395

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از بذرپاشي 50 هكتار از مراتع روستاي كوشك با همكاري انجمن همگامان طبيعت سبز گلبو و مسئولين اين شهرستان خبر داد.

اين مراسم كه با همكاري انجمن همگامان طبيعت سبز گلبو و با حضور معاون آبخيزداري و رئيس اداره مرتع اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق، بخشدار، رئيس جهاد كشاورزي، اعضاء شوراي اسلامي روستاي كوشك و ديگر مسئولين و داوطلبين انجمن همگامان طبيعت سبز گلبو در محل مراتع روستاي كوشك برگزار شد، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق ضمن خير مقدم به طبيعت دوستان و تشكر از انجمن طبيعت سبز گلبو در برگزاري اين مراسم، درخصوص نحوه بذرپاشي توضيحاتي ارائه كرد.

كمال كريمي ميزان بذرپاشي در اين مرتع را 50 هكتار اعلام كرد و تصريح كرد: بذرهاي انتخابي از گونه هاي اشترك، آنغوزه و درمنه دشتي مي باشد.

سپس در ادامه معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد با اشاره به آب و هواي خشك و نيمه خشك استان يزد گفت: با توجه به اقليم خشك و نيمه خشك استان يزد و دوره هاي خشكسالي اخير، زادآوري گياهان مرتعي كم شده است و بايد بصورت دستي اقدام به بذرپاشي در مراتع داراي ارزش اقتصادي بالا و با استفاده از بذرهاي جمع آوري شده گونه هاي مرتعي در سال هاي قبل، نمود.

رضا باقري مراتع را مهمترين ذخاير كشور عنوان كرد و اضافه كرد: اهميت پوشش گياهي مراتع در توليد خوراك دام، نفوذ آب باران، توليد گياهان دارويي، اشتغال هاي جانبي و از اثرات زيست محيطي آن در توليد اكسيژن و كاهش گاز دي اكسيد كربن است.

اين مقام مسئول صنعتي بودن كشور را در كنار حفظ و توسعه طبيعت برشمرد.

درادامه معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد از نحوه بذرپاشي در كشور هند و روش پايداري و استقرار بذر در مرتع توضيحاتي ارائه كرد.

در پايان مسئولين بهمراه داوطلبين انجمن همگامان طبيعت سبز گلبو اقدام به بذرپاشي در مراتع روستاي كوشك كردند.

5004

5003


5004

5006

5002

5001


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
سمیرا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 دی 1395 - 12:14 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از زحمات دکتر رضائی پور مدیر محترم انجمن گلبو و همچنین مهندس کریمی ریاست منابع طبیعی بافق قدردانی می کنیم.
برخی مسئولین مرتبط هم جاشون در تصاویر خالیه.
انشاا… در برنامه های بعدی حضور پیدا خواهند کرد.

You cannot copy content of this page