نرخ باسوادی در بافق صدرصدی است/ نرخ رشد باسوادی در استان یزد۹۹/۹ درصد است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 19 اسفند 1395

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد از نرخ رشد ۹۹/۹ درصدی باسوادی در استان یزد خبر داد.

مرآت امین الرعایا در حاشیه برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بافق با بیان اینکه یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته میزان باسوادی است گفت: در حال حاضر نرخ رشد باسوادی استان یزد ۹۹/۹ درصد است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد اشاره ای به تلاش ها و اقدامات انجام شده در ریشه کن کردن بیسوادی در استان کرد و اظهار داشت:بیش از سه سال از طرح ابتکاری استان یزد در کشور می گذرد و هم اکنون این استان رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک دهم درصد از اولیاء دانش آموزان استان بیسواد هستند عنوان کرد:یزد در روستاهای خود نیز کمترین آمار بیسواد را دارد .

امین الرعایا نرخ بیسوادی در روستاهای استان را ۳۷۳ نفر اعلام و تصریح کرد:اکثریت بیسوادان روستا برای آموزش و یادگیری ثبت نام شده اند و در حال آموزش و فراگیری سواد می باشند.

وی همچنین از واریز بن یک میلیون تومانی در بین روستاییانی که سواد را فرا می گیرند خبر داد و خاطر نشان کرد:افراد بیسواد روستایی پس از باسواد شدن می توانند جهت شارژ کردن کارت های خود به بانک های مورد نظر مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد در بخشی دیگر از سخنان خود از باسوادی صدرصدی اولیاء دانش آموزان سه شهرستان استان بافق،بهاباد و مروست خبر داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page