کارگاه چیدمان های آجری در بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 12 اردیبهشت 1396

IMG_20170502_055439

IMG_20170502_055435

IMG_20170502_055437

در این کارگاه بیش از 15ایده در زمینه چیدمان آجری اجرا شد.
دبیر کمیسون عمران و شهرسازی بافق گفت: این کارگاه با حضور استاد علیرضا مشهدی میرزا برنده جایزه بین اللمللی 2014 شیکاگو در زمینه نماهای آجری و منتخب جهانی آجر انگلستان در سال 2014 در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.
محسن جمالی افزود: در این دوره عملی بیش از 45نفر از مهندسان معماری، دانشجویان و مهندسان نظام مهندسی استان یزد حضور داشتند.
وی گفت : مهندسان معماری در این کارگاه ایده ها نماکاری را با استفاده از آجر به عنوان مصالح بومی خلق کردند.
جمالی خاطر نشان کرد: این کارگاه دو روزه با هدف آشنایی بیشتر مهندسان معماری استان با نماهای آجری و کار با آجر به منظور توجه بیشتر به معماری اصیل و بومی منطقه برگزار شده است .
وی گفت: مقدمه سازی مهندسان جوان و دانشجویان برای ورود به بازار کار و کسب تجربه عملی برای ساخت نماهای شهری از دیگر اهداف این کارگاه است .
جمالی با بیان اینکه آجر از مصالحی است که قدمت قابل توجهی در معماری بومی و اصیل ایرانی دارد خاطر نشان کرد: در این کار گاه سعی شد دانشجویان و مهندسان معماری با لمس کردن آجر با خواص آن در اجرای طرح های نماکاری بیشتر آشنا شوند .
مسئول برگزاری این گارگاه گفت: نما کاری با آجر علاوه بر توجه به نماهای بومی و اصیل و سنتی به علت در دسترس بودن مواد اولیه آن هزینه های کمتری هم دارد.
جمالی بیان داشت: خواص پایداری آجر و کاهش هزینه های انرژی در تولید و استفاده آن ، عایق بودن آجر از ویژگی هایی است که به نهادینه شدن آن در معماری اصیل و بومی کمک می کند.
دبیر کمیسیون عمران و شهرسازی بافق عنوان کرد: حدود 95درصد از ساخت و سازهای کشور از نماهای لوکس بومی و اصیل بی بهره هستند .
جمالی گفت: معماری روستاهی کشور به دلیل نزدیکی مصالح ، توجه به انرژی و پایداری آن یک نوع معماری باارزش و در دنیا محسوب می شود.
وی بیان داشت : طرح و ایده های برتر چیدمان آجری در این کارگاه با اعمال موارد فنی و اجرایی بر روی آن به عنوان الگوهای شهری استفاده می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page