توصیه های پلیس بافق به شهر وندان پیرامون پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 اردیبهشت 1396

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در راستای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهاد بیگلری” از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی رعایت نمایند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.
از کارت های اعتباری خود حداکثر مراقبت را به عمل آورده و از افشا شدن رمز آن ها جلوگیری کنید.
در صورت مفقود شدن کارت اعتباری خود، بلا فاصله از طریق تلفن بانک مربوطه آن را غیر فعال کنید.
خرید آنلاین خود را در اینترنت فقط از طریق درگاه بانک مورد نظر انجام دهید و آدرس اینترنتی بانک مربوطه را به طور دقیق کنترل کنید.
در هنگام خرید های اینترنتی، قبل از اجرای عملیات بانکی، از اصالت صفحه ی بانک مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.
در مواجهه با پیام های اینترنتی نامفهوم ،هیچ گزینه ای را به صورت اتفاقی کلیک نکرده و به طور کلی از باز نمودن ایمیل های ناشناس در اینترنت اجتناب کنید.
هرگاه در هنگام خرید اعتباری، امکان وارد نمودن رمز توسط خودتان وجود نداشت،می توانید آن را بر روی کاغذ نوشته و به فروشنده ارائه کنید. در هر صورت یقین داشته باشید که آگاهی سایر مشتریان از رمز کارت شما به نفعتان نیست.
در زمان مراجعه به کافی نت ها جهت انجام هرگونه عملیات بانکی، از صفحه کلید مجازی که در سایت بانک مورد نظر قرار داده شده استفاده کنید. اگر چه به طور کلی بهتر است برای انجام عملیات بانکی، از کافی نت استفاده نکنید.
به پیامک های در یافتی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی ها و مانند آن به هیچ وجه توجه نکرده و فورا آن ها را از گوشی خود حذف کنید.
از معامله های کلان در ساعات تعطیلی بانک ها پرهیز کنید.
در انجام معاملاتی که وانمود می شود سود زیادی بیش از حد معمول عاید شما می گردد، تامل کنید.
** استعلام نمودن اصالت چک و آگاهی از موجودی آن از بانک را در معاملات خود یک اصل دانسته وآن را با طرف معامله ی خود شرط کنید.
به تعداد راه های قانونی و مشروعی که برای تحصیل وجود دارد، راه برای تحصیل نامشروع نیز وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است و در وقوع جرم کلاهبرداری، نقش قربانی کاملا انکار ناپذیر است؛ هیچ چیز به اندازه ی طمع و اعتماد نابجای افراد، کلاهبرداران را به ارتکاب جرم بر علیه آنان ترغیب نمی کند. پس همواره هوشیار باشیم تا به دام شیادان نیفتیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page