شما دیگران را درست می کنید یا از زندگی لذت می برید

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 27 خرداد 1396

انسانها به خاطر آموزش و باور غلط که سالیان سال با آن زندگی کرده اند یاد گرفته اند که باید اصلاح و درست کردن دیگران صورت بگیرد.

کار، خانه،محیط کار، همسر و….باید اصلاح شود و این مانعی بر سر راه شادی انسانها شده است برای این به دنیا نیامده ایم که همه چیز را اصلاح و درست کنیم .
کار دست خدا است و همه چیز درست است من به خاطر نگاه غلطی که به مسائل به شرایط به موقعیت ها دارم فکر می کنم باید همه چیز را اصلاح و درست کنم.

غلط بودن در نگاه ما است آنچه من باید بیاموزم لذت بردن از زندگی است هیچ کسی به ما یاد نداده و خود ما نیز در پی آن نبوده ایم که شاد زیستن را بیاموزیم.

یاد گرفته ام بجای لذت بردن به دنبال درست کردن و اصلاح باشم و چون آنچه من به دنبال آن هستم درست نیست و برخلاف قوانین است باز هم حال من خوب نیست.

با یک اندیشه و فکر غلط می خواهم موارد را به هم بریزم که این نیز باز غلط است باید از آن چیزی که هست لذت برد با انسانها ارتباط برقرار کرد و از درست کردن ها دست برداریم.

نتیجه این درست کردن ها ارتباطات ناسالم است که هیچ عشق و صمیمیتی در آن نیست بیاید از نگاه خرده گیری و انتقام آمیز درباره خود و دیگران دست برداریم و خود را از قید و بند انتقاد خلاص کنیم.

باور کنید انتقاد و عیب جویی بندی است که به روح خود بسته ایم و روح را هر لحظه عذاب می دهد.
صبح تا شب در اتفاقات به دنبال عیب می گردیم و اینقدر متاسفانه مردم در این کار خبره شده اند که کوچکترین عیب ها را می بینند.

روح را آزاد کنیم و نقطه ی مقابل را انجام دهیم دستگاه عیب یابی را برای همیشه خاموش کنیم و آن را از خود دور کنیم و بجای آن دستگاه تشخیص زیبایی، تمجید و تعریف در خود کار بگذاریم.

برای کوچکترین خصلت خوب انسانها احترام بگذاریم و آن را یادآوری کنیم و کمک کنیم تا به این خوبی ها وسعت داده شود و آن زمان قطعا حال خودمان خیلی خوب خواهد شد.

انرژی این کار به ما می رسد طبق قانون ارتعاشات وقتی شما دنبال عیب هستی متمرکز بر روی عیب هستی و کائنات جواب عیب را عیب می دهد این قانون هستی است چه بپذیریم چه نپذیریم کار می کند.

وقتی شما متمرکز روی عیب دیگران می شوی تمرکز روی نادرستی است و کائنات دقیقا به تمرکزت جواب می دهد.
برای این است که می گویند شخص قضاوت کننده همیشه ضعیف می شود و این قانون است کسی را که مورد قضاوت قرار می دهید به او انرژی منفی می دهید.

و برای شما نیز انرژی منفی به دنبال دارد چون تمرکز روی نخواستن و عیب است و هستی عیب و ایراد را وارد زندگی می کند.
این مطلب بسیار مهمی است.

باید دقت کرد دستگاه عیب یابی را خاموش کرد و بجای آن دستگاه حسن شناسی در کلام و نگاه به کار بگیریم.

چشمان را باید شست جور دیگر باید دید .
چیزی نیاز به درست شدن ندارد چون همه چیز تحت مدیریت خداوند است و نیاز به تعمیر ندارد.

از خدا برایتان بهترین ها را خواستارم.
چون شما لایق بهترین هستید.

داوود آبکار

مشاور و مدرس مهارت های زندگی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page