رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق :پیمانکار “بیشه در” هنوز از محدوده بهره برداری خود خارج نشده است

دسته: اخبار ویژه , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
جمعه - 18 اسفند 1396
پیمانکار “بیشه در” هنوز از محدوده بهره برداری خود خارج نشده است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: پیمانکار منطقه "بیشه در" در محدوده واگذاری خود فعالیت دارد و هنوز از این منطقه خارج نشده است.

IMG_20180309_091211

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: پیمانکار منطقه “بیشه در “در محدوده واگذاری خود فعالیت دارد و هنوز از این منطقه خارج نشده است.

کمال کریمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان که در محل بومگردی” باغ بهشت” روستای شادکام به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ” بافق فردا” مبنی بر علت سکوت رییس منابع طبیعی و محیط زیست در زمینه بهره برداری از معدن” بیشه در” اظهار داشت: زمانی که سازمان صنعت، معدن و تجارت از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در رابطه با واگذاری محدوده ای موافقت می گیرد منابع طبیعی حق دخالت تا زمانی که از مرز تعیین شده خارج نشود را ندارد.

IMG_20180309_091104

وی افزود: طی جلسه ای در خصوص تمدید پروانه بهره برداری معادن با روسای محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و همچنین راه و شهرسازی که آن زمان متولی راهها بود مقرر شد در قبال تخریب معادن مسایل اجتماعی را در نظر بگیرند.

IMG_20180309_091055

کریمی با اشاره به اینکه تا زمانی که صنعت، معدن و تجارت محدوده را بازنگرداند قانون اجازه بازسازی و احیا را نمی دهد عنوان کرد:از زمان ریاست بنده تاکنون فقط ۲۰ درصد استعلام واگذاری مناطق مورد موافقت قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق همچنین افزود: از استعلام ۷۵ هزار هکتار فقط با ۱۵ هزار آن موافقت شده است.

وی با بیان اینکه کسی پس از مخالفت اداره منابع طبیعی حق واگذاری مناطق را برای بهره برداری ندارد تصریح کرد:مخالفت با ۶۰ هزار هکتار کار بزرگی برای شهرستان است که آیندگان برای آن نظر خواهند داد.

کریمی با اشاره به دشت قطرم شادکام و لرد شیطور به عنوان منبع تغذیه آب شرب شهرستان بافق و ذخیرگاه اشترک خاطر نشان کرد :این مناطق به عنوان منطقه قرمز تعیین و هیچ واگذار در آن صورت نخواهد گرفت.
عکس : آفتاب بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page