توسعه پوشش گیاهی در ۳۰ هکتار از اراضی ملی بیشه در شهرستان بافق آغاز شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 15 آذر 1402

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از طرح توسعه پوشش گیاهی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح ۳۰ هکتار از اراضی ملی بیشه در شهرستان بافق جنب تفرجگاه وحشی بافقی با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق خبر داد.

در بازدید از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جنب تفرجگاه وحشی بافقی که رییس و کارشناس جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق به همراه کارشناس ستادی بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد حضور داشتند روند عملیات اجرایی پروژه و بستر کاشت مورد ارزیابی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اظهار داشت: ۳۰ هکتار از اراضی ملی بیشه در شهرستان بافق جنب تفرجگاه وحشی بافقی با هدف صیانت از خاک و توسعه پوشش گیاهی با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نهالکاری می شود.

محبوبه معتمدنیا اضافه کرد: در این طرح توسعه پوشش گیاهی بیش از یک هزار و ۹۸۰ چاله فلسی با کاشت گونه‌های بیابانی به منظور کنترل رواناب منطقه، ذخیره آب ناشی از بارندگی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی ایجاد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با عنایت به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر حفظ جنگل ها، طرح جهادی و مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال به دستور رییس جمهور در طی چهار سال با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی می باشد.

محبوبه معتمدنیا اهداف اجرای این طرح را کنترل و کاهش معضلات زیست محیطی و به صفر رساندن تولید کربن و عمل به تعهدات کنوانسیون های بین المللی و زیست محیطی از جمله کنوانسیون تغییر اقلیم و عضویت کشورمان در این کنوانسیون ها در جهت انجام فرایند ترسیب کربن با کاشت نهال و یا هر فعالیتی که پوشش گیاهی بتواند دی اکسید کربن را جذب کند عنوان کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر این اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد بنا دارد ۱۵ میلیون اصله نهال را ظرف مدت چهار سال در راستای طرح نهضت مردمی در استان بکارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page