پرداخت وام های قرض الحسنه به سهامداران تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 مهر 1397
پرداخت وام های قرض الحسنه به سهامداران تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

مدیر عامل تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از پرداخت وام های قرض الحسنه به سهامداران با کارمزد زیر ۴درصد خبر داد.

مدیر عامل تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از پرداخت وام های قرض الحسنه به سهامداران با کارمزد زیر ۴درصد خبر داد.

علی محمد رنجبر در گفتگویی با خبرنگار” بافق فردا” عنوان کرد : علیرغم اینکه تعاونی تاکنون چندین نوبت پذیره نویسی جهت پذیرش عضویت جدید و نیز افزایش سهام داشته است باز هم افراد زیادی متقاضی عضویت در این تعاونی می باشند که این موضوع حکایت از روند مثبت تعاونی دارد و باعث افتخار ما نیز هست.

رنجبر با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه این تعاونی بیش از پنجاه میلیارد ریال است گفت: به لطف خدا در سال۱۳۹۶ توانسته ایم بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان تسهیلات به سهامداران خود پرداخت نماییم.

لازم بذکر است مبلغ تسهیلات پرداختی، تنها در نیمه اول مهر ماه سال جاری به یک ونیم میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: اساسا سپرده هایی که اعضا در نزد تعاونی می گذارند ماهیت قرض الحسنه دارد و طبق قوانین بانک مرکزی به چنین سپرده هایی اصلا سود تعلق نمیگیرد. اینکه بعضا برخی از سهامداران محترم برای محاسبه نرخ کارمزد وام دریافتی خود، سود میزان سپرده های خود را با نرخی که بانک ها به حساب های کوتاه مدت و بلند مدت پرداخت میکنند محاسبه میکنند کار درستی نیست چرا که ما در این تعاونی صرفا بر اساس دستوالعمل های بانک مرکزی کار میکنیم و چون در این تعاونی صرفا تسهیلات قرض الحسنه پرداخت میشود لذا سودی هم به حسابها تعلق نمیگیرد.

مدیر عامل تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق افزود: باتوجه باینکه اساس کار تعاونی پرداخت سود نیست ولی با اینحال این تعاونی به هر میزانی که پایان سال مالی سود داشته باشد بسته به میزان سپرده افراد در پایان هر سال مالی به حساب پس انداز افراد واریز میشود و باعث افتخار است بعرض برسانم که تمامی سهامداران عزیز از سهولت دریافت تسهیلات و همچنین نحوه محاسبه سود رضایت دارند.

برای روشن شدن هر چه بیشتر میزان نهایی کارمزدی که به وامها تعلق میگیرد جدول ذیل در اختیار خوانندگان محترم سایت بافق فردا قراد میگیرد.

IMG_20181017_233144_231

بطور مثال فردی که در ابتدای سال گذشته وام ۵ میلیون تومانی دریافت نموده است با پرداخت ۱۲۵هزار تومان بابت کارمزد یک فقره وام و دریافت سود ۱۱۲هزار تومان در پایان سال مالی، در سال اول فقط ۸ هزار تومان کارمزد پرداخت نموده است که در واقع کمتر از ۳دهم درصد میشود.

وی خاطر نشان کرد: شرایط عضوگیری در این شرکت اینگونه است که هر عضو می تواند تا ۵ سهم ( پرسنل محترم معدنچیان و رئوف تا ۳ سهم) از طریق پرکردن فرم وکالت نامه کسر از حقوق، سهام تعاونی را بردارد.

رنجبر همچنین اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی را به کلیه سهامداران این مجموعه و پرسنل شریف شرکت سنگ آهن مرکزی تبریک گفت و سپس افزود : جا دارد از حمایت های همه جانبه مدیرعامل شرکت سنگ آهن، هیئت مدیره فعال تعاونی و همچنین کادر پرتلاش مجموعه تقدیر و تشکر شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page