مجادله هایی نیکو در جهت توسعه

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 17 دی 1390

خداوند متعال در قرآن کريم در سوره نحل آيه 125 مي فرمايند : «با آنان به نيكوترين وجه مجادله و بحث كن.»

اين روزها ميبايست با يك تعهد جمعي و از طرفي جدي گرفتن پيشرفت امور شهري در يك مشاركت و مجاهدت عمومي تلاش كنيم و البته همگي با در دست داشتن ارزش‌هاي اخلاقي و انساني براي رکورد زني تاريخي که يکي از دلايل عقبتر ماندن شهرمان نيز هست قدمهايي ماندگار برداريم. شايد بتوان با برگزاري نخستين همايش همفکري واتحاد فرصت بسيار ارزنده و مناسبي بدست آورد ، فرصتي براي جدال احسن و بستري براي شناخت بهتر جوانان با انگيزه و باتجربه هاي شهر ، مسئولين و فعالان شهر و … با يکديگر مهيا گردد. اين برنامه به طور قطع مي تواند سرآغاز دور جديدي از تحول و پيشرفتها باشد و چشم انداز دلپذيري از همدلي و پيوند برادرانه را رقم بزد.

قطعا با آبروی کسی بازی کردن ، موفقیتی را برای شهرمان رقم نخواهد زد چرا که بارها آنرا به تجربه دیده ایم و بارها از زبان صاحب نظران شنيده ايم که : اگر دست در دست هم براي سعادت تلاش كنيم، آن گاه اميد به اصلاح ، واقعي‌تر و روزافزون‌تر مي‌شود ، مردم خواستار برپايي اتحاد و همدلي و البته خواستار برپائي عدالت اند و قطعا اینها که امروز در شهر ما آرزو شده ، بر جوانان عيب نيست و قطعا در مسیر برآورده شدن آن آرزوها ، منتقدشوندگان باید جوابگوی سوالات باشند نه با ابزار سیاه آبرو ریزی بر سوالات مطرح شده بتازند.

استاد فاطمي نيا در جلسه‌اي با ذکر چند نکته اخلاقي و عرفاني میفرمایند: خدمت آيت ا… بهاالديني رسيدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سيد سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهد است الان مردم خيلي دست کم گرفته‌اند آبرو بردن را.

ایشان ادامه میدهند : ببينيد؛ خدا چند گناه را نمي‌بخشد:۱- عمدا نماز نخواندن ۲- به ناحق آدم کشتن ۳- عقوق والدين ۴- آبرو بردن.اين گناهان اينقدر نجس هستند که صاحبانشان گاهي موفق به توبه نمي‌شوند.فکر نکنید همه شراب می‌خورند و از دیوار مردم بالا می‌روند. یک مشت مومن مقدس را می‌آورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیأت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می‌برند.

استاد فاطمی نیا در ادامه همین بحث می افزایند:امیرالمومنین به حارث همدانی می‌فرماید:اگر هر چه را که می‌شنوی بگویی؛ دروغگو هستی.

انشالله خداوند عنایت فرمایند تا مجادله هایی نیکو در جهت توسعه ، آبادانی و امرخطیر اطلاع رسانی داشته باشیم و در کنترل اعمالی که به آسانی با آبروی همشهریانمان بازی می کند هر لحظه یاریمان نماید تا موفقیت در عرصه های پیشرو نصیبمان گردد .

 

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page