جلسه حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم (ص) ویژه فرزندان شاهد شاغل شرکت برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 2 اردیبهشت 1393

در تاریخ 27/1/93 با حضور حجت الاسلام واعظی، حلقه طرح صالحین این پایگاه ویژه فرزندان شاهد شاغل شرکت در محل دفترستاد یادواره شهداء آهنشهر برگزار شد .

در آغاز جلسه رضائی پور جانشین فرماندهی پایگاه نبی اکرم (ص) ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال جدید و نامگذاری آن به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تبریک، در آستانه فرارسیدن ولادت حضرت زهرا (س) به حاضرین در جلسه، بیان نمود:

در باب نامگذاری سال جدید، سخنان آقا در تاریخ 2/1/93 در حرم رضوی، حول دو محور در زمینه اقتصاد و فرهنگ بیانات مهمی ایراد فرمودند.

رضایی پور ادامه داد: رهبر عزیز فرمودند : اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی متناسب با کشور ما هست، اما منحصر به  کشور ما نیست و درون زاست، درون گرا نیست و همچنین برون گراست. مردم بنیاد است و دولت مسئولیت برنامه ریزی و حمایت را دارد.  اگر عزم را جزم کرده و دست به دست هم بدهیم ، می توانیم در اقتصاد پیشرفت کنیم . سعی کنید        بهره وری را افزایش دهیم. هزینه های تولید را کاهش دهیم و مردم در همه سطوح، تولید ملی را ترویج دهند.             اقتصاد مقاومتی در کل به معنای مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

basijicioc_32202

جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم (ص) در باب مقوله فرهنگی اشاره کرد : حضرت آقا فرمودند: فرهنگ ما مثل هوایی است که تنفس می کنیم . اگر این فرهنگ آلوده باشد، کشور ما هم آلوده خواهد شد.

امروز از روزهای اول انقلاب ، دستگاههای تبلیغاتی دشمن تمام توان خود را بکار گرفته اند و باورهای قلبی مردم را مورد تهاجم قرار داده اند .کسانی با استفاده از قدرت پول و بیان می خواهند راه مردم را بزنند ، ایمان مردم را مورد تهاجم      قرار دهند بعد ماهم تماشا کنیم بگوییم آزادی است . در هیچ کجای کشورها این آزادی نیست . در کشورهای اروپایی کسی جرأت نمی کند در مورد هولوکاست حرفی بزند .

همچنین آقا بیان نمودند: آنها به ضروریات اخلاقی و دینی ما و به زبان فارسی ما توهین کردند و آنها کسانی هستند که مبانی اسلام را در ذهن ها متزلزل می کنند . نباید ساکت نشست. دستگاه های فرهنگی بایستی وظایف خود را انجام دهند . مراجع فرهنگی، علما، صاحبنظران با بیان روشن، نقطه صحیح را ارائه دهند، نقاط ضعف را بگویند و ان شاءا… در سال جدید بتوانیم به این دو مقوله دست پیدا کنیم.

پس از آن حجه الاسلام واعظی در آغاز سخنان خود به شخصیت والای حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و بیان نمود: این دو شخصیت تحول گرا و در زمان حیات خود ناشناخته بودند.

  واعظی افزود: انسان ها در شرایط سخت رشد می نمایند همان طور که فرزندان شاهد در شرایط دشوار رشد و پیشرفت نموده اند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) از یک جهت وارث رسول گرامی اسلام (ص) است و از جهتی وارث فضائل اخلاقی است و ما بایستی در این مسیر قدم بر داریم و آنها را الگوی خود قرار دهیم .

حجت الاسلام واعظی در پایان یادآور شد، شهدا بهترین پیروان حضرت فاطمه زهرا (س) هستند، همان طور که امام شهدا الگوی خود را حضرت زهرا (س) قرار داده بود.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page