همایش بزرگ «مقاومت و پیروزی» در بافق برگزار می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 30 اردیبهشت 1391
هم زمان با سالروز فتح خرمشهر ؛
همایش بزرگ «مقاومت و پیروزی» در بافق برگزار می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق از برگزاری همایش مقاومت و پیروزی هم زمان با سالروز فتح خرمشهر در شهرستان بافق خبر داد .
سرهنگ بمانعلی باقیان امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت : امروز عزت و سربلندی نظام مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگران در طول دفاع مقدس است که فتح خرمشهر نمادی از این  اسقامت و پایداری ملت بزرگ ایران است .
وی با اشاره به رسالت بزرگی که امروز بر دوش همه دلسوزان نظام است افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و رشادتهایی که رزمندگان در فتح نقطه حیاتی کشور در آن دوران به نسل نوپای و جوان انقلاب  بر عهده مسئولان است که  این فرهنگ همواره برگرفته از فرهنگ عظیم عاشورا است .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد تصریح کرد :  بی شک قدرت الهی بود  که  در جریان پیروزی رزمندگان اسلام بر جبهه کفر به کمک آنان آمد و باعث شد این فتح عظیم به وقوع بپیوندد.
وی افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از حماسه‌های به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس است که سرنوشت جنگ را به نفع ما تغییر داد و باعث شد در ادامه جنگ ابتکار عمل دست رزمندگان ما باشد.
باقیان خاطر نشان کرد : به پاس این رشادت ها و پیروزی های بزرگ در این روز همایش بزرگی با عنوان مقاومت و پیروزی با حضور همه اقشار مختلف شهرستان بافق برگزار می شود که یادگاران دفاع مقدس در این مراسم به  بیان سخنانی در رابطه با این موضوع می پردازند.
وی هدف از این همایش را ارتباط نسل قبل و پیشکسوتان عرصه  ایثار و مقاومت را با نسل جوان انقلاب در قالب طرح صالحین بیان کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق نهادینه کردن ارزش‌های فتح خرمشهر و شاخص‌هایی چون ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام به خداوند در دوران دفاع مقدس برای جوانان جامعه مهم عنوان کرد که باعث و سبب خنثی شدن حربه‌های دشمن در جنگ نرم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: امروز ایران اسلامی در سطح دنیا مطرح شده و در مقابل ابرقدرتها و زورگویان و استکبارگران عرض اندام می کند که این موفقیت ها همگی به خاط همین حضور گسترده مردم در صحنه ها ست .
باقیان برگزاری نشست های سیاسی ، آذین بندی و ایستگاه صلواتی د رمیادین شهرستان ، غبارروبی قبور شهدا ، رژه موتوری ، سرکشی از خانواده شهدا عملیات بیت المقدس ، افتتاح پایگاه مقاومت ، مسابقات تیراندازی و …. را از مهمترین برنامه هایی عنوان کرد که د رایام فتح خرمشهر در شهرستان بافق اجرا می شود .

در طول دفاع مقدس 246شهید والامقام تقدیم انقلاب نموده است که از این تعداد 11 شهید  بزرگوار مربوط به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر می باشند .محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page