بسياري از جوانان ما تا زمان ازدواج از كمترين آموزش ها و كلاس ها و دوره هاي مهارت هاي زندگي بهره مند نمي شوند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 28 تیر 1391
دكتر خوشگذران از جمله برنامه هاي بهزيستي بافق در هفته بهزيستي را افتتاح او‍رژانس اجتماعي، افتتاح مهدكودك، ديدار با استاندار يزد در مركز استان ، ديدار با امام جمعه شهرستان و شركت در نماز جمعه، اعلام کرد.
رئيس بهزيستي بافق به مناسبت هفته بهزيستي به خبرنگار بافق فردا گفت: اين سازمان يك دستگاه تخصصي و معتبر در ارائه خدمات پيشگري، اجتماعي و توانبخشي به افراد در معرض آسيب، آسيب ديدگان و معلولين در راستاي توانمندسازي و ارتقاي سلامت و كيفيت زندگي است.وي ادامه داد: معلوليت هاي به پنج بخش؛ ذهني، جسمي حركتي، رواني، بينايي و شنوايي دسته بندي شده و برخي معلولين نيز چند معلوليتي هستند.
دكتر محسن خوشگذران افزود: بخش توانبخشي با بيش از 1250 تونخواه شناخته شده تا كنون خدماتي چون؛ فيزيوتراپي، كاردرماني، گفتاردرماني، شنوايي سنجي، بينايي سنجي و تامين وسايل كمك توانبخشي  را به معلولين ارائه داده است.
وي يادآورشد: سال گذشته با همكاري استان توانستيم توزيع كارت بيمه تكميلي 405 نفر از مددجويان تحت پوشش، پرداخت شهريه دانشگاه به چند نفر از افراد تحت پوشش و همچنين كمك هاي نقدي موردي با رقمي بيش از 348 ميليون ریال را به مددجويان داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: در بخش پيشگيري با هدف آگاه سازي و پيشگيري از معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي با اهدف ارتقاي سطح سلامت روان جامعه برنامه هايي چون: كنترل و معاينه بينايي كودكان 3 تا 6 سال و غربالگري شنوايي نوزادان و مشاوره ژنتيكي براي پيشگيري و كاهش معلوليت ها و جهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دوره هاي آموزشي از جمله؛  مهارتهاي زندگي، پيشگيري از اعتياد و غيره را در  دستوركار داريم.
رئيس بهزيستي بافق خاطرنشان كرد: بسياري از جوانان ما تا زمان ازدواج از كمترين آموزش ها و كلاس ها و دوره هاي مهارت هاي زندگي بهره مند نمي شوند.
دكترخوشگذران اضافه كرد: براي آموزش هاي مورد نياز زندگي و زناشويي كلاس ها و دوره هاي بسيار اندكي ارائه مي شود و اين در حاليست كه براي صدور گواهينامه رانندگي يا ساير موضوعات افراد بايستي ساعت هاي زيادي آموزش ببيند وليكن براي تشكيل زندگي و ازدواج هنوز كلاس ها و دوره هاي زيادي وجود ندارد و آموزش اين مهارت ها از سوي پدر و مادر و جامعه نيز بسيار محدود است.
وي افزود: بايد براي اين مهم برنامه ريزي گردد تا جوانان بتواند كليه نيازهاي آموزشي مرتبط با ازدواج و زناشويي را از مجاري معتبر و مجاز تامين نمايد و  دغدغه اين موضوع رفع شود.
وي با اشاره به تلاشهاي بيگانگان براي القاي فرهنگ غرب از طريق برنامه هاي ماهواره اي و اينترنتي و غيره، تصريح كرد: اگر در انجام اين مهم كوتاهي كنيم چه بسا جوانان از مجراهاي غير صحيح و مغاير با آموزه هاي ديني و فرهنگي اين آموزش ها را فرا گيرد.
رئيس بهزيستي بافق همچنين از ثبت نام 190 نفر از مددجويان در طرح مسكن مهر مددجويان و انجام مراحل اوليه ساخت 40 واحد مسكوني نيز خبر داد.
وي در انتها بيان كرد: براي پيشگيري از معلوليت ها  ضروري است تدبير لازم از سوي مسئولين استان و شهرستان براي اجراي طرح «سي بي آر» شهري كه مي تواند در انجام وظايف و برنامه ريزي بهتر و تخصصي تر به بهزيستي كمك شاياني نمايد، توجه كافي مبذول گردد و انجام اين امر مهم در حالت عادي هزينه بر است، وليكن مي‌توان اين طرح در قالب و همزمان با طرح‌هايي چون آمارگيري و سرشماري بصورت همزمان انجام گيرد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page