ایجاد مرکز دپو بچه ماهی تیلاپیا در شیلات بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 16 مرداد 1391
به منظور تقویت و حمایت از مرکز شیلات بافق صورت می‌گیرد
ایجاد مرکز دپو بچه ماهی تیلاپیا در شیلات بافق
 مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به ظرفیت مرکز شیلات بافق و سرویس دهی بچه ماهی تیلاپیا به سایر نقاط کشور از مرکزیت تک جنسی کردن این ماهی در این شهرستان حمایت می‌شود.
سید جمال سجادی پور امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات مرکز تحقیقات ماهی داخلی آب شور بافق در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تحقیقات انجام شده در این مرکز اظهار داشت: تحقق احداث مرکز دپو بچه ماهی تیلاپیا در مرکز تحقیقات بافق نویدبخش رشد و شکوفایی بافق در این زمینه است.
وی با بیان اینکه استان یزد در واقع تنها استانی است که کار پرورش و تولید تیلاپیا را دنبال می‌کند، افزود: با تامین و تخصیص اعتبار در این زمینه، شرایط خوبی برای اجرایی شدن تک جنسی ماهی تیلاپیا فراهم شده است که برای ادامه کار باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: با ایجاد تفاهمنامه همکاری بین جهاد کشاورزی و مرکز شیلات، ضرورت دارد گرایش دیگری در شهرستان بافق در بخش آبزی پروری ایجاد شود و اعتباراتی هم به این بخش اختصاص یابد.
سجادی پور همچنین با اشاره به اعتبارات سال 91 بخش شیلات استان یزد افزود: شیلات بافق از آیتم‌هایی است که در زیر بخش‌های زراعی و باغی می‌توان لحاظ کرد و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: در زمینه اختصاص اعتبارات، عقد قراردادی است که مدیریت شیلات استان با مرکز شیلات بافق انجام شده است و مقرر شد شیلات استان طبق تعهدات این قرارداد عمل کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد اظهار امیدواری کرد: از محل اعتبارات ملی و کارگروه بخش توسعه کشاورزی استان هم برای توسعه آبزی پروری در شهرستان بافق، مبلغ مناسبی تخصیص یابد که شکوفایی و رشد مرکز بافق در آینده رقم بخورد.
وی همچنین خواستار ورود بخش خصوصی در زمینه بازچرخوانی آب استخرهای پرورش ماهی در بافق به منظور استفاده بهینه از آب در توسعه بخش شیلات در این شهرستان شد/ عبداللهي

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page