تعلیق احکام صادره برای کارگران معدن سنگ آهن بافق

دسته: عمومی
۷ دیدگاه
چهارشنبه - 26 خرداد 1395

ربیعی در خصوص حکم شلاق برای 17 کارگر معدن طلای آق دره و تعدادی از کارگران معدن سنگ آهن بافق یزد، گفت: طی نامه و مذاکره با قوه قضاییه به این نکته تاکید شد که از احکام غیرمتعارف در زمینه مسائل کارگری جلوگیری شود، یعنی ناامنی ها به مسائل صنفی توسیع داده نشود؛ البته قوه قضاییه هم همکاری های خوبی دراین زمینه تا کنون داشته اند.

وی با اشاره به اینکه احکام صادرشده برای کارگران معدن سنگ آهن بافق یزد به تعلیق درآمده، افزود: وزارت تعاون البته پیشنهاد تبدیل حکم را هم داده است، البته در خصوص کارگران معدن طلای آق دره تکاب هم متاسفانه آنچه که در فضای مجازی در قالب دو عکس مطرح شد، به هیچ عنوان مشخص نبود که این عکس ها مربوط به چه چیزی است؛ یعنی مسئله به شدتی که مطرح شد نبود.

ربیعی با تاکید براینکه مسئله شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: به طور حتم در مسائل صنفی اجرای اینگونه احکام قابل پذیرش نیست، هرچند که وظیفه صدور و اجرای حکم بر عهده وزارت تعاون نبود، اما تاکنون تلاش های بسیاری صورت گرفته تا مسائل صنفی در چارچوب سه جانبه گرایی حل و فصل شود؛ البته قوه قضاییه هم تا کنون همکاری قابل قبولی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در قانون کار حق اعتراض به مسائل صنفی برای کارگر محفوظ است، گفت: البته شیوه اعتراض از اهمیت بسزایی برخوردار است، یعنی شیوه های اعتراض باید به نوعی مسالمت آمیز باشد؛ البته باید قوانین مرتبط با اعتراض ها رسمی تر و منظم تر باشد تا مطابق با چارچوب ها خللی در نظم عمومی ایجاد نشود.

خانه ملت


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی صبری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 2:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام جناب وزیر گویا از حکم صادر شده خبر ندارید 30 ضربه شلاق تعزیری و7ماه زندان تعلیق به مدت 5سال راجع به کاری که ماانجام نداده ایم .مگر اعتراض قانونی که شما فر موده اید چگونه است مگر غیر از این است که در محل کار 6000 کار گر از مدیر مر بو طه راجع به نحوه خصوصی سازی سو الاتی داشتند وپاسخگو نبودن مسئو لین رده بالای معدن باعث تعطیلی معدن شد ودر سکوت وارامش خاصی در محل کار منتظر جواب شدند و این اعتراض صنفی چگو نه می توانست اخلال در نظم عمو می محسوب شود ایا از این قضایااز امام جمعه محترم.ونماینده محترم مجلس. شورای شهر .مردم غیور بافق سوالی شدکه اخلالی صورت گرفته یا نه یا حکم داد گاه بر اساس قانون نبوده وبر اساس مصلحت بوده در اخر از جنا ب صبا غیان نماینده کنونی شهرستان که در زمان اعتراضات معدن خود شان نماینده کار گران بوده اند و فریاد می کشیدند که اینها بیگنا ه هستند انتظار داریم در مجلس صدایشان را باز هم بشنویم تا حالا که صدای نماینده تهران را شنیدیم والسلام

سالار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 2:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام شلاق خوردن این عزیزان به معنای شلاق خوردن همه ی شش هزار کارگر شاغل در معدن یا به نوعی شلاق خوردن تمامی مرد م بافق میباشد

ی چیز بگم و برم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 3:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای وزیر اگر شما این حرفهای را نزنید ،جای تعجب است ،شما از هر گونه پاسخگویی به خواسته های مردم بافق و کارگران بافقی طفره رفتید ،شما گفتید من از کارگری شروع کردم و به وزرات رسیدم و درد کارگر را می دانم ،حال حکم تعلیقی ،یا بدون تعلیقی چه فرقی می کند ،مشابه این قضیه در چادرملو هم اتفاق افتاد و در خیلی از جاهای دیگر هم اتفاق افتاده است ،حیف که رسانه مستقل در مورد کارگری بود و مصونیت داشت و اخبار کارگری را ریز به ریز منعکس می کرد ،آنوقت همه به استراتژیک شما در برخورد با مشکلات صنفی کارگری پی می برند ،شکایت از کارگران و بازداشت آنها ،حکم تعلیقی دادن ،یا احکام دیگر به کارگران به خاطر این است ،که کارگران دیگران در مناطق دیگر ایران اعتراض نکنند ،
آقای وزیر این راهکار و مظلوم نمایی ،…..قدیمی شده است به فکر حل کردن مسئله باشید ،نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید ،
قوه( مستقل ؟!)قضائیه با دادن این حکم برای کارگران بافقی ،آق دره ،….سابقه ای درست کرده و با زبان بی زبانی با اعلام حکم شلاق و حبس در قالب تعلیقی به کارگران دیگر هشدار می دهد
پس آقای وزیر به طور صریح بگویید در دوران تصدی وزارت بنده هیچ کارگری حق انتخاب اعتراض ندارد
وگرنه …….
جمله تاریخی شما هم در بافق جاودانه شد
اگر اعتصاب ۳۹۹روز هم طول می کشید ،نمی گذاشیم مویی از سر کسی کم شود ….

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 8:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام اقای ربیعی وزیر محترم کار و رفاه تشکر ازحمایت وهمراهیاتان یکی از مشکلات کارگرها درشهرستانها همراه شدن ادارات کار با کار فرمایان است برای زور گفتن خصوصا دربافق واینکه خود مسئولین هم به نوعی از این کار فرمایان سود میبرند برادری خواهری از ایشان در معدن کار میکند اگر بخواهد وظیفه اش در قبال را انجام دهده هزار مشکل برای ایشان درست میکننند وهزاران حرف وحدیث دیگر.

سيد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 28 خرداد 1395 - 2:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام تا جايي كه من خبر دارم در خصوص اعتراض به اعتصاب و بسته شدن معدن و جلوگيري از توليد، قوه قضاييه راي حبس را داده و راي شلاق براي برهم زدن نظم عمومي بوده كه ربطي به وزير و وزارت كار نداره بايد بريم سراغ مسئولين شهرستانيكه فقط حرف ميزنن.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 28 خرداد 1395 - 5:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای ربیعی ، قوه قضاییه به وظیفه خود ش عمل کرد . ولی نماینده دولت شما( آقای فرماندار) تمام این بازی ها را در آورد و از کارگران محترم شکایت کرد. چرا شما و فرماندارتون به مردم ….. می گویید؟

بیکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 خرداد 1395 - 1:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تمام مسائل و احکام صادره بخاطر اینکه دیگر کسی فکر اعتصاب نکند چون این طور که از قضایا بر می اید تا چند ماه دیگر سه چاهون هم مثل فسفات و چغارت خصوصی خواهد شد .
هر دم از این باغ بری می رسد
انشاا… روزی خواهد رسید که چهره منافقان شهر اشکار خواهد شد و ان روز دیر نخواهد بود

You cannot copy content of this page