رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق خبر داد:احداث دستگاه کلر زنی با اعتبار ۴ میلیارد ریال

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 11 دی 1397
احداث دستگاه کلر زنی با اعتبار ۴ میلیارد ریال

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق از احداث دستگاه کلرزنی با اعتبار ۴ میلیارد ریال خبر داد.

IMG_20190101_214457_248

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق از احداث دستگاه کلرزنی با اعتبار ۴ میلیارد ریال خبر داد.

احمد کارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که به مناسبت سالروز تاسیس اداره آبفار برگزار شد با بیان اینکه این اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین شده است اظهار داشت:دستگاه با استفاده از نمک طعام محلولی با درصد کلر بالا ساخته و آن را به آب تزریق می کند.

IMG_20190101_214454_868

وی طول خط توزیع آب شهرستان را ۲۶۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت:خط انتقالی آب از مخازن سنگ آهن ۷۷ کیلومتر است.

کارگران با اشاره به ساخت مخزن ۲۳ هزار متری و یک مخزن ۱۰ هزار متری در دست احداث تصریح کرد:در حال حاضر ۱۹ هزار فقره اشتراک وجود دارد که بالغ بر ۸۰ درصد آن خانگی است .

رئیس آبفار شهرستان بافق همچنین افزود: منابع تامین آب شهر از۲۳ حلقه چاه و آب انتقالی زاینده رود که ۷۷ لیتر بر ثانیه است در حال تامین است بیشتر چاههای حفر شده در منطقه صدرآباد و قطرم است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهر از حلقه های چاههای حفر شده است.

کارگران با اشاره به اینکه از سال ۹۰ اجرای سیستم تله متری با هدف بهره وری از نیروی انسانی، کاهش هزینه های جاری اداره ، کنترل به موقع و دقیق آب به اجرا درآمده است تصریح کرد:سیستم تله متری طرح هوشمند کنترل از راه دور چاههای آب است.

رئیس اداره آبفار شهرستان بافق عنوان کرد: در طول سال سه هزار نمونه کلرگیری، ۵۴۰ مورد آزمایش میکروبی و ۴۰ مورد آزمایش شیمیایی به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت آب مصرفی انجام می شود.

کارگران در پاسخ به اینکه در حال حاضر کیفیت آب شهر را چگونه ارزیابی می کنید خاطر نشان کرد: در سالجاری ۲۹ مرتبه خط انتقال آب شکسته شده است آبهای شرب با کیفیت کمتر زمان قطعی آب از سمت زاینده رود جایگزین می شود.

وی با اشاره به احداث ۴ دستگاه آب شیرین کن در سطح شهر گفت:ظرفیت هر یک از این دستگاهها تولید ۱۵۰ متر مکعب آب در روز است.

کارگران آب دستگاههای آب شیرین کن را ۵۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد:
در حال حاضر سه حلقه چاه آب ۲ حلقه در منطقه صدرآباد(یک حلقه در حال حفر) و یک حلقه در دشت قطرم برای تامین و افزایش میزان آب شهر حفر شده است.

مقام مسوول زمان بهره برداری و احداث مخزن ۱۰ هزار متری شهر را ۱۸ ماهه عنوان کرد و گفت:این مخزن خرداد ماه سالجاری از محل اوراق مشارکت خشکسالی۳ و نیم میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

کارگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شماره اطلاع رسانی ۱۵۲۲ در زمینه واگذاری انشعاب، اشتراک، پرداخت قبض و اطلاع رسانی خدمات مشتریان تصریح کرد:دستگاه آب شیرین کن دیگری توسط بخش خصوصی در ابتدای سال آینده با ظرفیت تولید ۲۳ هزارلیتر بر ثانیه به بهره برداری می رسد.
.
وی به افزایش هزینه نصب تجهیزات انشعاب از ۳۶۰ هزار تومان به ۸۴۹ هزار تومان اشاره کرد و گفت: ۳۵۵ هزار تومان حق انعشاب می باشد.

رئیس آبفار شهرستان بافق تخلفات انشعاب آب غیر مجاز در بافق را بسیار کم اعلام و بیان کرد: در ۱۰ ماه گذشته سال ۹۷ فقط دو مورد تخلف مشاهده شده است.

مقام مسوول همچنین از ارسال درخواست های تامین اعتبار ملی برای مرمت شبکه آبرسانی شهر به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این تامین اعتبار گامی بلند در راستای بهسازی شبکه آبرسانی باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page