#طلائی در حرف | طلائی در عمل

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 5 بهمن 1397

✍ بخش اول

▫️١٣٩۵/٨/١٧ – «طی حکمی ازجانب وزیر کشور، سید مهدی طلائی مقدم به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس منصوب شد»
▫️١٣٩٧/١١/٣ – «با حکم استاندار یزد، سید مهدی طلائی مقدم به عنوان مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد منصوب شد»

دو سال و دو ماه از دوره مدیریت طلائی مقدم در جایگاه معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس می‌گذرد و حال پس از این مدت، وی آخرین روزهای مأموریتش در زادگاه خود را پشت سر می‌گذارد.

قطعاً مروری اجمالی، کلی و البته تحلیل گونه از دوران مدیریت وی جالب توجه خواهد بود. طلائی مقدم را از دو بعد مهم می‌توان مورد نقد و بررسی قرار داد و مقایسه نمود: ١) طلائی در یک سال نخست و در سال دوم ٢) طلائی در حرف و در عمل.

طلائی در یک سال نخست فرمانداری‌اش در شهرستان طبس، فرمانداریست که با وجود اندکی انتقادات اما در مجموع شایسته همراهی و حمایت است، روحیه کار و تلاش را در صحبت‌ها، بازدیدها، جلسات و تعاملاتش با مدیران دستگاه های اجرائی القا نموده و سعی می‌کند تا حد امکان بر مدار همدلی و همراهی با سایرین حرکت کند، مردم و مسئولین را در نجوای همدلی با خود همراه می‌کند و اگرچه مسئول روابط عمومی ندارد اما اخبار و تیتر سخنان پرطمطراقش نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح استان و بعضاً خبرگزاری‌های کشور، بازتاب می‌یابد.

در این مدت یک ساله، آنچه نمود پیدا می‌کند حاکی از تلاش در راستای توسعه و به ثمررساندن پروژه های بزرگ بر محور همدلی و همکاری است. اگرچه هیچ اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد اما به واسطه مشاهده سعی و اهتمام جدی طلائی برای انجام کار، مورد حمایت قرار گرفته و اکثر طیف های اجتماعی و رسانه‌ها وی را لایق حمایت و پشتیبانی می‌دانند. این حمایت و پشتیبانی تا حدی قوت پیدا می‌کند که در قالب تیترهایی جذاب و رنگارنگ از قبیل “طبس طلائی” ، “توسعه طلائی” ، “یک سال از طلاشدن” و … در رسانه‌ها ظاهر می‌شود.

در اواخر سال ٩۶ شنیده‌هایی مبنی بر رفتن طلائی مقدم از طبس منتشر گردید و دیری نپایید که رسانه های استان یزد از قطعی شدن حکم طلائی به عنوان فرماندار یزد خبر دادند. اگرچه در همان ایام مخالفت های گروهی از مردم با مسأله رفتن طلائی باعث تشکیل جلسه‌ای در شورای شهر طبس با حضور وی گردید اما آنچه آشکار بود حاکی از تمایل شخص طلائی مقدم بر این جابجائی و قطعی شدن آن بود. پس از گذشت مدتی این جابجائی صورت نگرفت و بنابر اعلام منابع آگاه، وزارت کشور صلاحیت وی برای تصدی فرمانداری یزد را تأیید نکرده است. دلایل این عدم تأیید از جانب وزارت کشور و هیچ فرد مطلعی اعلام نشد.

حال طلائی ناچار است تا به ادامه مأموریت در زادگاهش پرداخته و قید هرگونه جابجائی را بزند. طلائیِ در یک سال منتهی به پایان مأموریت درطبس را دیگر نمی‌توان به مانند گذشته دید. فرمانداری حاشیه ساز با انبوهی از کارهای نکرده و پروژه های رهاشده. دیگر نه شخصیت ها و مسئولین ارشد اجرائی، بلکه یاران سیاسی‌اش را بیش از پیش مشاور و راهنمای امور خود می‌داند. طلائی مقدم، صرفا در مدت کوتاه و محدود، با هریک از امام جمعه های فقید و فعلی طبس همراه و همدل می‌شود اما پس از چندی گلایه‌ها و انتقاداتی جدی نسبت به عملکرد وی از تریبون نمازجمعه بیان می‌شود. با مرور اخبار یکسال نخست او متوجه رابطه صمیمی‌اش با نماینده مردم در مجلس می‌شوید اما برخی صحبت‌ها و اشارات نماینده مجلس در یکسال پایانی‌ طلائی گویای دلسردی و دلخوری وکیل مردم از برخی سیاسی‌کاری های فرماندار طبس می‌باشد.

فرماندار جوان در محاصره مشاورین ناخلف و یاران سیاسی سهم خواه خود قرار گرفته و به هر دلیلی، ضعف در برابر آنان را ترجیح می‌دهد. به وضوح می‌توان فهمید که رابطه چندان خوبی با مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی ندارد. اگرچه تا پیش از این و به واسطه آنکه رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی او را تمجید می‌کردند، وی حضوری فعال در فضای مجازی و گروه های مردمی داشت اما با تغییر رویکرد رسانه‌ها و آغاز انتقادات، حال نه تنها اعتنایی به رسانه‌ها و مطالبات ندارد بلکه در مواردی در راستای شکستن همان قلم‌هایی که روزگاری به حمایت از او می‌نگاشتند اقدام می‌کند. او اگرچه یک بار و در هنگام تصدی فرمانداری بافق برای تحقق یک خواسته مردمی حاشیه ساز شده بود اما این بار برای تحقق مطامع دوستان سیاسی‌اش در نهاد آموزش و پرورش طبس موجب حاشیه سازی می‌شود.

ادامه دارد……./طبسیا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page