خرید شب عید مردم بافق در چالش اوضاع نامناسب اقتصادی

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 28 اسفند 1397
خرید شب عید مردم بافق در چالش اوضاع نامناسب اقتصادی

سال نو و شب عید مردم را به تکاپوی قابل توجه ای می اندازد. تب و تاب بازار داغ و داغتر می شود و آنانکه که همواره از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بوده اند استرس کمتری برای خرید دارند.

سال نو و شب عید مردم را به تکاپوی قابل توجه ای می اندازد.

تب و تاب بازار داغ و داغتر می شود و آنانکه که همواره از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بوده اند استرس کمتری برای خرید دارند.

در سالجاری با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی این نگرانی در بین قشری از مردم که هر سال برای خرید مایحتاج دچار مشکل بوده اند افزوده است.

قشر بسیاری از جامعه قدرت بالایی برای خرید ندارند و فقط نظاره گر ویترین مغازه ها و جرق و برق دنیا هستند.

کاهش خرید مردم قطعا باید موجی از ناراحتی را در بین مغازه داران ایجاد کند.

به منظور اطلاع از بازار بافق و چگونگی وضعیت خرید مردم به سراغ برخی از مغازه داران بافقی رفته و با آنان به گفتگو نشستیم.

اعظم عظیمی فروشنده مانتو میترا ضمن گلایه از وضعیت اقتصادی کنونی مردم گفت:قدرت خرید به شدت کاهش یافته است و اوضاع فروش مان نسبت به سال گذشته افتضاح است.

وی افزود: روزها فقط پشت دخل مغازه می نشینیم و نظاره گر عبور و مرور خودروها می شویم.

عظیمی با بیان اینکه خودم هم جزئی از همین مردم هستم تصریح کرد:با توجه به افزایش قیمت اجناس برای خرید لباس مردانه دچار مشکل شده ام.

فروشنده مغازه میترا به مثالی در خصوص افزایش قیمت ها اشاره کرد و گفت:فقط شالی که سال گذشته پانزده هزار تومان قیمت داشته امسال در این زمان به ۵۷ هزار تومان همانند قیمت مانتو در سال گذشته رسیده است.
IMG_20190319_082427_790

وی با بیان اینکه اجناس بیش از دو برابر افزایش یافته عنوان کرد:برخی از مردم بافق نیز حاضر هستند همین جنس را در مرکز استان و حتی تهران با قیمت بالاتر خرید کنند اما خریدشان از مغازه داران بافقی نباشد.

عظیمی بیان کرد: ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان اجاره مغازه است.

یکی از مغازه داران لوازم خانگی که رضایتی به انتشار عکس و نامش نداشت در پاسخ به سوال گفت:بهتر است مصاحبه نکنیم آیا با مصاحبه وضعیت بهتر می شود؟!!!

مجری صدا و سیما امروز حرفی می زند فردا از کار برکنار می شود و مطمئن باشید اگر ما نیز حرفی از گرانی و نارضایتی عنوان کنیم فردا درب مغازه پلمب می شود.

در ادامه به سراغ واحد تفکری رئیس اتحادیه پوشاک معاون اتاق اصناف و مغازه دار پوشاک بهار جنب آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) رفته و از وی خواستیم تا نظرش را در این خصوص اعلام کند.

IMG_20190319_082430_008
وی با رضایت نسبی فروش خاطر نشان کرد: بازار تب و تاب و فراز و نشیب دارد سختی و آسایش همراه است باید کمی صبور بود و تحمل کرد تا اوضاع آرامتر شود.

تفکری افزود: خدا را شکر راضیم.

مظفر حیدری مغازه دار کفش بهاران از دیگر کسانی است که با خوشرویی و سعه صدر به سوالمان گوش فرا داد و ضمن اعلام رضایت از فروش شب عیدش عنوان کرد: همواره راضی هستیم اجاره مغازه ما نسبت به دیگر مکانها مناسب تر است بنابراین می توان کفش ها را با قیمت پایین عرضه نمود.

IMG_20190319_082427_036
وی دیگر عامل موفقیتش در فروش شب عید را کیفیت خوب کار عنوان کرد و گفت: مشتری ها همیشه از خرید جنس مغازه رضایت دارند و این خود سبب افزایش فروش می شود.

همانطور که مستحضرید در حال حاضر قیمت مرغ از جمله اجناسی است که افزایش قابل توجه ای داشته به همین منظور در ادامه تهیه گزارش از یکی مرغ فروشان بافقی نیز خواستیم تا نظرش را اعلام نماید وی به شدت از وضعیت فروش گلایه کرد.
IMG_20190319_082434_868
او عنوان کرد: گرانی و تورم قدرت خرید مردم را کاهش داده قبلا روزانه ۲۵۰ کیلوگرم مرغ به فروش می رفت اما الان باید با التماس و خواهش بتوانیم صد کیلو گرم عرضه کنیم.

یکی از ماهی فروشان سطح شهر که هوای شهر با وجود قرمزی ماهی شب عید تغییر داده است از فروش شب عیدش اعلام نارضایتی کرد و ابراز امیدواری داشت بتواند بیست میلیون تومان سرمایه اولیه اش را به دست آورد.

IMG_20190319_082432_709
وی تصریح کرد:تا به امروز فقط ۴ میلیون فروش داشته است.

ضیایی مغازه دار شهر پوشاک با بیان اینکه فروش نسبت به سال گذشته کاهش یافته عنوان کرد: امسال کمتر جنس نسیه به فروش می رود اما خدا را شکر رضایت داریم.
IMG_20190319_082435_936
وی علت مناسب فروش خود را ارائه بن پوشاک توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به کارگران و همچنین مجمع خیرین به قشر نیازمند جامعه اعلام کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page