مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران:دولت برنامه ای برای سرمایه گذاری جوار معدنی در مجتمع فلات مرکزی ندارد/ از سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال می کنیم

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
چهارشنبه - 23 مرداد 1398
دولت برنامه ای برای سرمایه گذاری جوار معدنی در مجتمع فلات مرکزی ندارد/ از سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال می کنیم

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران گفت: دولت برنامه ای برای سرمایه گذاری جوار معدنی در فلات مرکزی ایران ندارد اما از سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی استقبال می کند.

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران گفت: دولت برنامه ای برای سرمایه گذاری جوار معدنی در فلات مرکزی ایران ندارد اما از سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی استقبال می کند.

سید فرهاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه موقعیت فلات مرکزی ایران از منطقه ای در خاک اصفهان تا مرز جلال آباد زرند ادامه دارد اظهار داشت: تمام آنومالی های این فلات تحت نظر مجتمع فلات مرکزی ایران_ بافق است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ آنومالی در این مناطق وجود دارد تصریح کرد: برخی از این آنومالی ها در حال اکتشاف، برخی در حال آماده سازی و برخی دیگر نیز در حال بهره برداری است.

وی افزود:مجتمع فلات مرکزی دولتی است و اختیار دخل و تصرف به عهده مدیریت مجتمع نیست و برای اینکه تولید سنگ بدون شائبه و شبهه باشد از طریق بورس عرضه می شود تا شرایط برای همه یکسان باشد.

اسلامی در پاسخ به اینکه چاه گز چه ویژگی دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی در کجا واقع شده است عنوان کرد: در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای زریگان و منطقه آریز قرار گرفته است. این معدن از نظر ذخیره کشف شده ۸۳ میلیون تن با عیار میانگین ۵۳ است که در مرحله اول برای استخراج تشخیص داده شده است.

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با بیان اینکه در این معدن سالیانه دو میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود خاطر نشان کرد: بخشی از تولید محصول دانه بندی با عیار ۶۰ درصد ریزدانه و درشت دانه است و سالیانه برنامه ای برای تولید ۸۰۰ هزار تن محصول دانه بندی با عیار ۶۰ درصد در نظر داریم.

وی گفت:مجتمع فلات مرکزی به منظور فروش ملزم است از طریق بورس اقدام کند مگر در شرایط خاصی مانند نوسانات ارز یا اینکه محصولی در بورس چند بار عرضه و بفروش نرسد که از طریق مزایده انجام می گیرد.

اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به نیاز صنایع جوار معدنی بافق به خوراک،همکاری این مجتمع با شرکت ها چگونه است خاطر نشان کرد:مجتمع فلات مرکزی از مجتمع های زیر مجموعه ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است که کارهای اجرایی آن را به شرکت تهیه و تولید ایران محول کردند سیاستگذاری در خصوص فروش، استخراج، انتخاب پیمانکار و… از تهران ابلاغ می شود.

وی ادامه داد:چگونه عمل کردن شرکت سنگ آهن مرکزی را نباید با مجتمع مقایسه کرد شرکت سنگ آهن مرکزی هیئت مدیره و مدیر عامل دارد و صاحب اختیاراتی است.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق چندین سال است با نظر هیئت مدیره مباحث صادرات و فروش داخلی و خارجی و چگونگی تولید را انجام می دهد تصریح کرد: تمام تصمیم‌گیری های مجتمع فلات مرکزی توسط ستاد به مجتمع ابلاغ می شود و ما موظف هستیم در راستای سیاست هایی که ابلاغ می شود عمل کنیم.

وی افزود:دولت تامین خوراک دیگر کارخانه های احداث شده را مد نظر قرار داده و فقط برای بافق دیده نشده است.
بخشی از این خوراک به ذوب آهن اصفهان و بخشی دیگر به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به عنوان شرکت صنعتی و معدنی ارسال می شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه دولت مصوب کرده سالیانه یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن از سنگ آهن چاه گز به مجموعه فولاد اصفهان اختصاص یابد چگونه می توان پیگیری کرد این استخراج برای بافق استفاده شود تصریح کرد:برنامه مجتمع تولید ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی است برای کارخانجات که بصورت کوره بلند فعالیت دارند همانند ذوب آهن اصفهان.

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با اشاره به اینکه از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن مصوب هیئت دولت برای ذوب آهن اصفهان ۷۵۰ هزار تن از چاه گز و یک میلیون تن از معادن سنگ آهن است بیان کرد: این ابلاغیه از سوی معاون وزیر به ایمیدرو ابلاغ ارسال شده است.

اسلامی همچنین در پاسخ به اینکه چرا هیچ اقدامی در خصوص ایجاد صنایع جوار معدنی در فلات مرکزی نمی شود تا از خام فروشی جلوگیری بعمل آید گفت:به عنوان مطلع عرض می کنم سیاستگذاری در این رابطه نداریم ایمیدرو نیز تصمیم گیر نیست و مصوبه هیئت دولت است البته با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده دولت در بافق و دیگر مسوولین مقادیری از سنگ به سنگ آهن مرکزی و بخشی دیگر نیز به ذوب آهن اصفهان اختصاص می یابد.

وی افزود:همانطور که ۵۰ سال خوراک ذوب آهن اصفهان توسط سنگ آهن بافق تامین شده برای خوراک صنایع بافق نیز همکاری خواهد شد.

وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری چه اقدامی کردید عنوان کرد: در
دوره های مختلف تصمیماتی گرفته می شد که ما مجری قوانین تصویب شده هستیم فعلا دولت نسبت به استخدام نیرو برنامه ای ندارد و اگر نیاز به نیروی انسانی داشته باشد از شرکت های تامین نیرو استفاده می کند در فلات مرکزی نیز نیروی مستقیم قرارداد و شرکتی تامین نیرو وجود دارد که می توان از این طریق اقدام کرد.

وی یادآور شد:برنامه خاصی فعلا نداریم اما پیگیری می شود تا تمام نیروها از یک وضعیت برخوردار شوند و خرسندیم اگر این اتفاق رخ دهد تا چند گونه قرارداد در مجموعه نداشته باشیم.

اسلامی در خصوص سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نیز عنوان کرد:دولت هیچ گونه برنامه ای برای سرمایه گذاری ندارد اما از سرمایه گذار استقبال می کند.

این مقام مسوول در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو در مجتمع مشغول بکار هستند و چند نفر از آن ها بومی می باشند تصریح کرد: ۱۰۰۰نفر نیرو مستقیم در ارتباط با فلات مرکزی هستند که عمدتا در چاه گز مشغول به فعالیت می باشند و طبق آخرین آمار بالای ۷۰ درصد از آنها نیروی بومی هستند.

وی عنوان کرد:پیمانکاران راغب هستند نیروهای بومی بکار گرفته شوند مگر اینکه نیروی تخصصی مانند مدیر پروژه و فنی باشد که با پیمانکار جابجا می شوند البته آمار آن نیز به فرمانداری ارائه می شود.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه علت تعدیل نیرو در سال گذشته چه بوده است گفت: قرارداد پیمانکاری میشدوان در سال ۹۶ به پایان رسید که به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها تا سال ۹۷ این امر محقق نشد و البته ۴۰ درصد با پیمانکار به محل جدید کار رفته و بقیه نیز از بیمه بیکاری برخوردار شدند افرادی نیز که در این رابطه بیمه بیکاری آنان رو به اتمام بود در اولویت بکارگیری قرار گرفتند.

IMG_20190814_065416_970IMG_20190814_065411_969IMG_20190814_065352_826IMG_20190814_065350_632IMG_20190814_065348_539IMG_20190814_065345_601IMG_20190814_065343_734IMG_20190814_065342_415IMG_20190814_065340_253IMG_20190814_065338_161


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
فتاحی قعله ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 1:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اول تمامی آنومالیهای کشف شده شرکت سنگ اهن مرکزی ایران – بافق را بنام خود دانسته ه بعدا فرمودند اختیاری برای این آنومالیها ندارد. این مجتمع به غیر از ضرر و خام فروشی و تخریب محیط زیست ثمری برای مردم بافق ندارد.

You cannot copy content of this page