معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق:مشکل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق به نیرو منتقل نمی شود

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
شنبه - 16 آذر 1398
مشکل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق به نیرو منتقل نمی شود

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق گفت: مشکل این شرکت در بحث فروش و بازاریابی به نیرو منتقل نخواهد شد .

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق گفت: مشکل این شرکت در بحث فروش و بازاریابی به نیرو منتقل نخواهد شد .

فرهاد نوابی اظهار داشت: پروژه احداث کارخانه اگلومراسیون در شرایط خوبی اتفاق افتاد اما تدریجا با تاخیر در احداث و راه اندازی آن مشکلات زیادی بوجود آمد، ضمن اینکه احداث کارخانه آگلومراسیون در زمان مدیریت مرحوم دهستانی با شرط و انگیزه احداث کارخانه فولاد کوره بلند در ادامه آن مطرح شد ، اما متاسفانه بعدا با توجیه اقتصادی نبودن و همچنین بحث کمبود آب در منطقه ، احداث کارخانه فولاد دچار ضعف شد و مورد تایید وزارت خانه قرار نگرفت .

نوابی افزود: مورد مصرف محصول آگلومره انحصاری ذوب آهن اصفهان است و کارخانه دیگری که بتواند از این محصول استفاده کند نداریم.

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق با اشاره به توسعه ظرفیت کارخانه اگلومراسیون ذوب آهن اصفهان در چند سال اخیر خاطر نشان کرد: با این روند نیازی به ارسال محصول اگلومره از سوی شرکت سنگ آهن بافق ندارند اما بر اساس ارتباط و ارسال سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره و..‌‌ اگلومره نیز طی چند سال گذشته با ظرفیت پایین تولید و به شرکت ذوب آهن اصفهان ارسال شد.

وی ادامه داد:در مجموع کارخانه اگلومراسیون بدلیل عدم وجود بازار فروش مناسب اصلا نتوانست به ظرفیت نرمال برسد و آنچه تاکنون کار شده بخاطر مباحث سرمایه گذاری انجام شده و همچنین حفظ نیروی کار آن مجموعه بوده است.

نوابی با اشاره به اینکه به دنبال روزنه امید دیگری ازجمله صادرات محصول هستیم که مزایده آن در حال برگزاری است گفت: نمونه محصول با کیفیت بالا و خاص نیز تولید و به فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان ارسال شده؛ تا بتوان از این روش محصول آگلومره را بفروش رساند ولی متاسفانه تایید نهایی از طرف شرکت های مذکور اعلام نشد.

مقام مسوول افزود:ارسال آگلومره در نیمه اول امسال به ذوب آهن اصفهان انجام میشد اما در حال حاضر به دلیل وجود مطالبات مالی بارگیری و ارسال آن متوقف است .

وی ادامه داد: کلیه نیروها در زمان توقف کارخانه با برنامه ریزی بعمل آمده به انجام کار تعمیرات مشغول هستند و تنها تعداد اندکی از نیروهای اپراتوری جهت همکاری با مجموعه کارخانه فرآوری جابجا شده اند و در هر زمان که کارخانه اگلومره راه اندازی شود به محل کار خود باز خواهند گشت .

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق با بیان اینکه به هیچ وجه بحث تعدیل نیرو مطرح نبوده و حتی جابجایی نیز بصورت محدود و فقط در قسمت تولید انجام شده است ، خاطر نشان کرد: ضمنا اطلاع رسانی به کارکنان توسط سرپرستان و همکاران آن مجموعه و حتی مواردی با مراجعه مستقیم پرسنل به بنده صورت گرفته و تاکید گردیده؛ نباید هیچ نگرانی در این رابطه برای پرسنل وجود داشته باشد .

نوابی با اشاره به اینکه از ۴۰۰ نفر نیروی آن مجموعه تنها ۱۵ نفر جابجا شده اند یادآور شد: این بحث مطرح شده احتمالا” بیشتر مقوله حاشیه سازی هایی است که برخی از مواقع در مجموعه شاهد آن هستیم .

نوابی خاطر نشان نمود :در حال حاضر با بررسی و پیگیری مجدانه همکاران در صدد ارائه راهکار دیگری مبنی بر تغییر کاربری کارخانه آگلومره با صرف هزینه منطقی و کارشناسی شده از جمله تولید محصول آهن اسفنجی و یا گندله می باشیم که موجب می شود بازار فروش به مراتب بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه گزارشات اولیه طرح تغییر کاربری تهیه و به مدیر عامل شرکت ارائه شده است عنوان کرد:در صورت تایید و موافقت وی و همچنین هیئت مدیره شرکت قابل پیگیری خواهد بود تا انشاءالله با سرمایه گذاری مناسب به نتیجه دلخواه و مطلوب برسد .

وی در پایان گفت : مجددا” از طرف مجموعه شرکت تاکید میکنم که هیچ گونه نگرانی برای نیرو وجود ندارد شفاف و واضح شرایط اعلام شده البته گاها” شرایط سخت تر از این را نیز داشته ایم که به خواست خداوند متعال و همراهی نیروها و همکاران تلاش گر از آن عبور کرده ایم امیدواریم در این مرحله نیز به حول و قوه الهی و با تدابیر و تمهیدات لازم این مشکل نیز بر طرف گردد ، مجموعه شرکت و پرسنل سخت کوش آن با موفقیت به کار خود ادامه دهند .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page