از جیب بافق و بیت المال ببخشید تا شرکتهای اصفهان ورشکسته نشود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 9 اسفند 1399

واگذاری معدن سنگ آهن شیطور به غیر فولادی چاله جدید بخش فولاد کشور

از سال ۲۰۰۸ به بعد فولاد سازان بزرگ جهان بخصوص چین به این نتیجه رسیدند که باید چرخه معدن تا فولاد را رعایت کنند و اگر از استرالیا وارد می کنند چون ذخیره ندارند. و انرژی و نیروی انسانی ارزان وجود ندارد

ارسلول میتال هند غول فولاد جهان نمونه بارز آن بود وقتی میتال وارد سرمایه گذاری در فولاد اروپا شد چون مواد اولیه نداشت شرکتش به دفعات ورشکست شد.

اگر استرالیا به سمت تولید فولاد نمی رود دلیل اصلی آن نیروی انسانی گران و تا حدی انرژی است.

شرکت های چادرملو، ملی مس ایران، اپال کانی پارس ،فولاد یزد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و میدکو به دلیل رعایت چرخه فولاد تا معدن توانستد شرکت های سوده بورس و بازار باشند. واقعا چرا؟

دلیل موفقیت این شرکت رعایت سیکل معدن تا محصول نهایی است.

در کشور عزیزمان ایران بسیاری از شرکت های کاملا خصوصی این چرخه را رعایت و سود سر شار کسب می کنند.

در کنفرانسی که اخیرا در حوزه فولاد برگزار شد و جعفر سرقینی محور آن بود همه دنبال پرتغال فروش بودند، اما دلیل اصلی عدم رعایت سیکل زنجیره فولاد بود.این فرمولی بسیار ساده است.

برای رفع مشکل ذوب آهن اصفهان تنها راه اساسی ادغام آن با فولاد مبارکه یا با یک شرکت صاحب معدن است و اگر معدن شیطور به این شرکت واگذار نشود با توجه به افزایش نرخ های انرژی ،ذوب آهن اصفهان در سال آینده با زیان انباشته روبرو می شود.

با توجه به تحریم های ظالمانه دولت باید با خودش صادق باشد و فوری عوارض صادرات سنگ آهن را آزاد کند که ماحصل آن آزادی سازی نرخها و ورود سرمایه های جدید به حوزه معادن سنگ آهن است. با این تصمیم بسیاری از معادن فعال خواهند شد.
@madan24_com


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page