بها دادن به شوراهای روستایی از حرف تا عمل مسؤلین بافق

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 2 آذر 1400

بسمه تعالی
شورایی که در حد یک اسم است.
برخود لازم می دانیم به عنوان اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی بافق که به موجب ماده ۵ قانون و آیین نامه اجرایی انتخابات، تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی کشور و با رأی نمایندگان منتخب مردم در شوراهای اسلامی روستاها به عنوان اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی انتخاب شدیم تا به عنوان یک شورای فرادستی پیگیر مطالبات مردمی و مشکلات روستاهای بخش مرکزی از جمله روستاهای فاقد دهیاری باشیم. حال پس از مدت کوتاهی از آغاز فعالیت دوره جدید شورای مذکور و اقدامات و پیگیری هایی که در رابطه با مشکلات روستاها داشتیم متوجه شدیم که مسئولین برای حرف نمایندگان مردم به ویژه مردم شریف روستایی تره هم خرد نمی کنند.

به عنوان مثال در یک روز کاری که برای مشکل توزیع و کمبود آرد روستایی که نیاز اولیه و حقوق طبیعی آن هاست مراجعه می کنیم مسئول اداره مربوطه اعضای شوراهای اسلامی را دروغگو پنداشته و با ادعای بررسی، بازدید شبانه روزی و اخذ آمار در صدد کاهش تعداد سهمیه روستاها بر می آید البته شاید تخلفاتی صورت گرفته باشد که منکر آن نیستیم ولی همه را با این عنوان خطاب می کنند درست نیست و جای سوال دارد؟ ثانیا این اداره فقط وظیفه توزیع آرد را ندارد بلکه وظیفه نظارت بر بازار و قیمت اجناس را دارد که گرانی و تفاوت قیمت ها پدر مردم را درآورده است و هم چنین نظارت بر معادن و نحوه برداشت و میزان فروش آنان را هم بر عهده دارد به طوری که در گوشه گوشه و نقطه به نقطه خاک این سرزمین هر شخص حقیقی و حقوقی که توانسته با زر و زور و پارتی و یا رانت و رابطه و ضابطه یک معدن را برای خود ثبت کرده و با اجاره چند دستگاه ماشین آلات در حال برداشت و استخراج خاک و سایر مواد معدنی و این سرزمین است و از فروش آن ها سودهای کلان می برند در حالی که عوایدی از آن نصیب شهرستان نمی شود اما برای یک کیسه آرد که اضافه یا کم به یک روستا برود آسمان را به زمین می دوزند و حامی قانون می شوند.

در جای دیگر فلان اداره و مسئولش در مراجعه اعضای شورا برای پیگیری مشکلات عمومی روستا یا پاسخگو نیست یا یا با برخورد زننده و نامناسب موجب دلسردی آنان می شوند.

یا با مراجعه به مسئولی که خود نماینده مردم است و با رأی همین مردم انتخاب شده است و برای دیدار با او وقت قبلی گرفته شده عنوان می دارد من وقت ندارم و حتی حاضر نیست دقایقی کوتاه حرف نمایندگان مردم را بشنود.

حتی از دعوت نماینده ای این شورا در جلسات رسمی، هم اندیشی و مشورتی از جمله شورای اداری، کارگروه توسعه و غیره به لحاظ برخی سیاسی بازی های دولتی خودداری می کنند و این سبب می شود تا مشکلات مردم و روستاها به گوش مسئولین نرسد.

پس حکمت کار این شورا چیست اینکه فقط ۴ سال بیایند و این مدت در پیچ و خم های سیستم اداری مشغول باشند و پس از ۴ سال شرمنده مردمی که به آن ها رأی داده اند. به کجا می خواهیم برویم و برسیم.

انقلاب کرده ایم، خون داده ایم و شهید داده ایم که ارباب و رعیتی از بین برود تا مردم بتوانند بی واسطه با مسئولانشان حرف بزنند اما شرایط گویای چیز دیگری است.

مدیران و مسئولان ما هر چه پیش می رود خود را در یک چارچوب که نامش را اتاق یا دفتر کار گذاشته اند محصور نموده و از آمدن در میان مردم خودداری می کنند و در برخی ادارات مدیران برای خود دم و دستگاه درست کرده اند به گونه ای که پادشاهان نیز چنین نبوده اند. به فرموده رهبر کبیر انقلاب مردم ولی نعمت ما هستند و رهبر معظم انقلاب بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه های اداری تأکید دارند، در حالی که اکنون عکس این موضوع اتفاق افتاده است. به گمانمان باید بر سردر و تابلو برخی از ادارات و نهادها این گونه باید نوشت: « مسئولین وقت ندارند مزاحم نشوید»

البته دور از انصاف است که زحمات و تلاش های مسئولین زحمتکش و مردمی شهرستان را نادیده گرفته و از آن ها تقدیر و تشکر ننمائیم. برای همه خدمتگزاران به نظام و انقلاب اسلامی آرزوی توفیق و بهروزی و سربلندی از درگاه احدیت مسئلت می نماییم.

ومن الله التوفیق
خادمین شما در شورای اسلامی بخش مرکزی بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page