یک بافقی گوینده ایران در جام جهانی

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 24 آبان 1401


یک بافقی گوینده ایران در جام جهانی

یکی از ابتکارهای فیفا در برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 انتخاب گوینده اختصاصی برای تیم‌های حاضر در جام جهانی است. گوینده که برای تیم ملی کشورمان انتخاب شده، امیر فرشاد تفکری بافقی رئیس هیات فوتبال استان یزد است. مردی که سال‌ها به عنوان مجری و گزارشگر در تلویزیون یزد فعالیت کرده و اکنون نیز سکان هدایت فوتبال این استان را برعهده دارد، استانی که یکی از قطب‌های فوتبال ساحلی  است و تیم‌های این استان در لیگ برتر فوتبال ساحلی معمولا قهرمان می‌شوند.

با تفکری در مورد پست جدیدش در جام جهانی 2022 گفت و گویی انجام دادیم و او شرح کاملی از وظایف گوینده های جدید در ورزشگاه‌ها در جریان جام جهانی را به شرح زیر بیان کرد:

  • هر کشور با یک گوینده اختصاصی

فیفا برای اولین مرتبه در جام جهانی تصمیم گرفت که هر کشوری که در جام جهانی حضور دارد یک گوینده اختصاصی هم در ورزشگاه داشته باشد و به همین دلیل هم از فدراسیون‌ها خواست که یک گزارشگر، مجری یا گوینده برای حضور در ورزشگاه‌ها معرفی کند تا تماشاگران با گویش گوینده کشور خودشان بازیکنان و تیم‌های ملی خود را تشویق کنند و شعارهای حماسی و ملی در ورزشگاه‌ها با هماهنگی این گوینده سر داده شود. طبیعی است که افراد باتجربه‌تر و پیشکسوت‌تر از بنده قطعا وجود داشتند اما این افتخار نصیب من شد و فدراسیون فوتبال من را برای گویندگی در جام جهانی 2022 انتخاب کرد. 

فیفا برای هر 32 گوینده حاضر در جام جهانی کلاس‌های آموزشی برگزار می کند و 4 روز زودتر از آغاز مسابقات ما به قطر سفر می‌کنیم و در واقع فیفا میزبان ماست و تمامی کارهای مربوط به سفر این 32 گوینده از طریق فیفا انجام می‌شود. از خرید بلیت هواپیما تا رزرو هتل و تا زمانی که تیم ملی در جام جهانی حضور دارد من در قطر حاضر خواهم بود. در کلاس‌های آموزشی قرار است مسایل مختلف   به گوینده‌های 32 کشور آموزش داده شود تا این گوینده‌ها بتوانند شور و حال خاصی را در ورزشگاه‌ها در خلال جام جهانی ایجاد کنند. تماشاگران هم قطعا با گوینده‌های کشور خودشان ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. 

  • عضو کمیته مسئولیت‌های اجتماعی هستم

من ضمن اینکه رئیس هیات فوتبال استان یزد هستم عضو کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال هم هستم. از جام جهانی 2014 برزیل تا جام جهانی 2018 روسیه در کاروان اعزامی همراه تیم ملی حضور داشته‌ام. به هر حال هر فردی باید به شکلی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند و نقشی در همراهی تیم ملی کشورش داشته باشد. متاسفانه برخی در هفته‌های گذشته شیطنت کردند و مدعی شدند که من مسئول بوقچی‌ها در جام جهانی شده‌ام که در واقع بنده افتخار دارم به عنوان یکی از 32 گوینده حاضر در جام جهانی در قطر حضور حضور داشته باشم.

  • شیوه جدید اعلام اسامی بازیکنان 

اسامی بازیکنان هر دو تیم از سوی گوینده‌های هر کشور خوانده خواهد شد اما اینکه کدام گوینده ابتدا اسامی را بخواند در جلسه هماهنگی مسابقه تعیین می‌شود و هنوز به طور دقیق هم مشخص نیست که این گوینده‌ها چقدر زمان برای سردادن شعارهای حماسی و ورزشی خواهند داشت. این مسایل در کارگاه‌های آموزشی فیفا به طور دقیق تشریح می‌شود. 

  • شعارها برای حفظ غرور ملی است

بخشی از شعارهای فوتبالی در ورزشگاه‌ها کاملا مشخص است ولی بخش دیگری از شعارها قرار است به گونه‌ای تنظیم شود که باعث ایجاد غرور و وحدت ملی شود. کار بسیار سخت است بخصوص اینکه برای نخستین مرتبه چنین اقدامی در جام جهانی انجام می‌شود. باید از هیات رئیسه فدراسیون و شخص رئیس فدراسیون فوتبال تشکر کنم که این اعتماد را به من کردند. فدراسیون فوتبال همچنین تصمیم گرفته مشوقین باشگاه‌های مختلف شهرستانی را برای حمایت از تیم ملی به قطر بیاورد که این مسائل با هماهنگی حجت اله بهمنی صورت می‌گیرد و همه در فدراسیون فوتبال در تلاش هستند که بهترین شرایط برای تیم ملی رقم بخورد و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد فدراسیون فوتبال را به بهترین شکل بدهم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 آبان 1401 - 2:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود
آقای تفکری مجری قوی هستند
براشون آرزوی موفقیت دارم

You cannot copy content of this page