آقای فرماندار! بازماندگان با مرگ نفس می کشند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 6 آذر 1401
آقای فرماندار! بازماندگان با مرگ نفس می کشند


امشب به قصد تماشای نمایش ( بازماندگان با مرگ نفس می کشند ) به پلاتو افتتاح نشده، ناقص و غیراصولی مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی رفتیم.
پلاتویی که هنرمندان انتظارش را میکشیدند با ظرفیت و امکانات حداقلی و غیر استاندارد، میزبان اولین نمایش خود بود.
سیل جمعیت علاقمند، هنرمندان حوزه های مختلف و البته، مسولان همیشه حق به جانب، پشت درهای بسته، مشتاقانه به استقبال این رخداد هنری آمده بودند و این در حالی بود که اعلام شد ظرفیت سالن پر شده است.
ندایی آمد که: ( آقای رئیس تشریف بیاورید )؛ نگاه مردم مشتاق هنر که امیدوارانه و البته شرمسار از قدم هایشان ایستاده بودند که شاید پس از گذشت سه شب بالاخره موفق به تماشای این اثر در آخرین اجرای خود باشند و اکنون از مقصد بازمانده و با تنفس مرگی از جنس بی تفاوتی، بی برنامگی و بی اصولی های مرسوم روبه رو شدند، تماشایی بود.
از این ها که بگذریم، دغدغه ای که همواره بنده را به نوشتن وا می دارد، نقد شرایط موجود هنری است که اکنون با این سوالات مجملی می نگارم تا حدیث مفصلی بخوانید:
مسولان هنردوست! وقتی از میان جمعیت علاقمند و هنرمندان، برای تماشای نمایش عبور می کردید، دقیقا چه احساسی داشتید؟
به گوشه ای از خاطر خطیرتان خطور نکرد که این وضع موجود ناشی از چیست؟
این که چرا شمایان رفتید و همه ماندند، تامل برانگیز نبود؟ شمایانی که مسولان دولت مردمی هستید، زیبا نبود که حتی به صورت نمادین همراه مردم پشت در های بسته بمانید و از راه آمده بازگردید؟
این مجتمع که رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را بزرگترین دستاورد خود دانست، چنان که شنیده شده است به دلیل کیفیت پایین و غیراستاندارد سکو ها، روی صندلی نشستن با اضطراب همراه است و این سطحی ترین مشکل این سالن است که با بی توجهی و عدم تخصص به این شکل در آمده.
می دانم که جواب این است که : (این سالن هنوز افتتاح نشده) و اتفاقا سخن بنده نیز همین است که اگر اتفاقی می افتد باید در بی نقص ترین حالت خود باشد و یا اصلا اتفاقا نیفتد که البته لازم به ذکر است که در این بی نظمی تیم اجرای این نمایش نیز مقصر است چرا که می توانستند حتی برای اجرای رایگان نیز فیش و یا بلیطی تهیه شود تا ضمن حفظ نظم، به مخاطبان خود احترام بگذارند، اما جناب آقای قائمی، شما به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق بایستی پاسخگوی اشتیاق سرکوب شده علاقمندان با تمهیداتی که در آینده خواهید اندیشید باشید تا در دوره شما شاهد به حداقل رسیدن این معضلات باشیم.
اندکی با تو بگفتم غم دل
ترسیدم که دل آزرده شوی
ورنه حرف بسیار است…

محسن شریعتی بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page