هدایت سرمایه‌های رها شده در بازار‌های غیرمولد به سمت رشد تولید

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 14 فروردین 1402

 

بابک تشکری با بیان اینکه دولت باید هزینه‌های خود را کنترل و مانع از افزایش بی‌رویه آنها شود بر انتقال و هدایت سرمایه‌های رهاشده در بازار‌های غیرمولد به سمت مهار تورم و رشد تولید تأکید کرد.

بابک تشکری عضو هیئت علمی گروه آموزشی عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در خصوص شعار «مهار تورم و رشد تولید» با تأکید بر اصلاح سود سپرده‌های بانکی و هدایت آنها در راستای تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی به منظور کنترل نقدینگی موجود در جامعه و کاهش تورم اظهار کرد:  انجام این مهم، منجر به افزایش و رشد تولید و در پی آن اشتغال با کمترین بار مالی برای دولت خواهد شد.

وی ارائه اوراق مشارکت را در راستای تأمین نقدینگی بنگاه‌ها و کاهش نقدینگی و کاهش تورم در جامعه مؤثر دانست و گفت: باید بخشی از سرمایه‌های رهاشده در بازار که به بازار‌های جانبی و بورس‌بازی مانند ارز، سکه و خودرو منتقل شده به سمت ساخت مسکن ارزان برای زوج‌های جوان و کم بضاعت هدایت شده و البته دولت صرفاً نقش کنترلی و کمترین دخالت را داشته باشد.

به گفته عضو هیئت علمی و معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، نقش نادرست دولت و دخالت نادرست منجر به انتقال حباب تورمی از بازار‌های سفته‌بازی به بازار مسکن شده که می‌تواند تأثیری مخرب داشته باشد.

تشکری تأکید کرد: برای تأمین مسکن ارزان، نقش دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با تأمین زمین مناسب و واگذاری از طریق تعاونی‌های مسکن ارگان‌ها انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بافق با تأکید بر اینکه دولت باید برای مهار توم و رشد تولید هزینه‌های خود را کنترل و مانع از افزایش بی‌رویه آنها شود، یادآور شد: انتقال و هدایت سرمایه‌های رهاشده در بازار‌های غیرمولد به سمت تولید می‌تواند در تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولت از طریق اوراق مشارکت صورت پذیرد و به کاهش تورم و رشد تولید کمک کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page