اولین نشست کتابخوان عمومی شهرستان بافق برگزار شد

دسته: کتاب
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 7 تیر 1402
  • با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛
    اولین نشست کتابخوان عمومی شهرستان بافق برگزار شد

در آستانه دهه امامت و ولایت اولین نشست کتابخوان عمومی شهرستان بافق به میزبانی کتابخانه محمد مفیدی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق، در آستانه دهه امامت و ولایت اولین نشست کتابخوان عمومی سال جاری با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی، اعضای فعال حوزه کتاب و کتابخوانی و جمعی از هنرمندان در محل کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد.
الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بافق در این نشست ضمن بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود، بیان کرد: افزایش آگاهی موجب کاهش آسیب ‌های اجتماعی می شود.
وی در ادامه افزود: نشست کتابخوان از جمله فعالیت های این نهاد به منظور اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.
در ادامه نشست پنج نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به معرفی کتاب‌های خوانده ‌شده به شرح زیر پرداختند.
سکوت دریا/ نوشته: ژان بروله/ ارائه توسط اعظم زعیمیان
اولین ارائه دهنده این جلسه “اعظم زعیمیان” از فعالان فرهنگی و کتابخوان بود. وی کتاب “سکوت دریا” را در این نشست معرفی کرد. داستان کتاب «سکوت دریا» در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. ورنون، افسر روشن‌فکر آلمانی، در خانه یک فرانسوی که همراه با برادرزاده‌اش زندگی می‌کند ساکن می‌شود. افسر آلمانی موسیقی‌دان است و شیفته فرهنگ فرانسوی. او هر غروب نزد صاحبِ خانه می‌آید و از افکار و احساساتش، از فرهنگ و هنر و از آشتی دو فرهنگ می‌گوید. به اعتقاد ورنون جنگ می‌تواند فرهنگ آلمان و فرانسه را به هم نزدیک کند و موسیقی و ادبیات را به هم پیوند بزند. اما میزبانان تمام مدت خاموش می‌مانند و خشم خود را در پس این سکوت پنهان می‌کنند. در پایان افسر آلمانی هم متوجه می‌شود که همه آن‌چه گفته پرگویی بوده است و جنگ گزینه مناسبی برای اتحاد فرهنگ‌ها نیست.
رستاخیز/نوشته لئو تولستوی/ارائه توسط محبوبه پورامینی
محبوبه پورامینی عضو فعال کتابخانه در خصوص کتاب موردعلاقه خود بیان داشت:ماجرای این کتاب درباره پسری جوان با نام دمیتری نخلیودوف است. پسری آرام، مهربان، سرزنده، پاک و بی‌آلایش. او مدتی مهمان خانه بزرگ و اشرافی عمه‌هایش می‌شود و در همین دوران به دختر خدمتکاری با نام کاتیوشا دل می‌بندد. آن دو گاهی به دور از چشم عمه‌ها با یکدیگر صحبت می‌کردند و اوقات خوشی را داشتند. اما بالاخره وقت رفتن دمیتری فرا رسیده بود. او در حالی که به کاتیوشا قول دیدار دوباره‌شان را داد، با او خداحافظی کرد…
تولستوی زمانی دست به نوشتن کتاب رستاخیز زد که در اوج شهرت و توانایی نویسندگی خود بود. بنابراین کتاب حاضر یکی از بهترین آثار او به حساب می‌آید.
دختر استالین/نوشته رزماری سالیوان/ارائه توسط جلیل زعیمیان
جلیل زعیمیان از هنرمندان و عضو فعال کتابخانه می باشند. وی کتاب دختر استالین که در واقع یک رمان تاریخی به حساب می آید را معرفی کرد.این کتاب زندگی و سرگذشت شخصیت اصلی یعنی سوتلانا آلیلویوا را در چهار بخش روایت کرده است. در بخش اول و دوم خوانندگان را با شوروی در زمان حکومت استالین و جزئیات زندگی استالین آشنا می کند. کتاب با پناهندگی دختر او به آمریکا پس از گذشت پنجاه سال از پیروزی انقلاب بلشویکی در روسیه آغاز می شود. یعنی کشوری که مهمترین رقیب استالین بود.
۹۷۶ روز در پس کوچه های اروپا/نوشته محمد دلاوری/ارائه توسط سید رسول بهشتی زاده
سید رسول بهشتی زاده از نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان کتاب ” ۹۷۶ روز در پس کوچه های اروپا” را معرفی کرد.وی گفت: این کتاب حاصل حدود سه سال زندگی محمد دلاوری خبرنگار صداوسیما در اروپاست که صرفاً یک سفرنامه نیست بلکه زندگی نوشته های وی می باشد که با زبانی شیرین، مخاطب را با خود به عمق جامعه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ اروپا می برد .بخش اعظم این خاطرات در بلژیک می گذرد. دلاوری هدف نگارش کتاب خود را اینگونه بیان کرده است: «من عازم این سفر نشدم که فقط از اروپا خبر و گزارش بدهم. بلکه با کوله باری از پرسش رهسپار شدم تا با کمک تمام حواس پنج گانه ام، غرب را لمس کنم و دریابم این سرزمین که نزد برخی لانه ی فساد و نزد برخی دیگر سرزمین رویاهاست، به راستی چگونه جایی است.
رهش/نوشته رضا امیرخانی/ارائه توسط مهدی سرسنگی
مهدی سرسنگی عضو فعال کتابخانه می باشد که کتاب رهش را معرفی کرد.وی بیان کرد: رضا امیرخانی در کتاب رهش به رابطه زوجی معمار پرداخته که بعد از تولد فرزند بیمارشان، از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و هر کدام به شکلی با مشکلات زندگی در تهران درگیر هستند. جدال پایان‌ناپذیر ماشین‌ها و انسان‌ها، بحث همیشگی شهرستان یا پایتخت و مقایسه جنوب شهر با شمال شهر از موضوعات اصلی این رمان ایرانی هستند.

گفتنی است در ادامه مراسم مبینا قلی زاده عضو فعال کتابخانه به نقالی خوانی پرداخت.

 

 

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page