هر جا هست خدا حفظش کند محمدعلی صمیمی فرماندار سابق را

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 تیر 1402

قسمت اول

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق:

نامه نگاری ها به مسوولین برای رفع مشکلات معلولین به جایی نرسید

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق گفت: به منظور رفع مشکلات توانخواهان اعم از اشتغال،مسکن و هزینه درمان نامه نگاری های زیادی به مسوولین کشوری، استانی و شهرستان داشته ایم که به‌ نتیجه مطلوب نرسیده است.

بتول کریمیان در گفتگو با خبرنگار “بافق فردا” که به‌ مناسبت هفته بهزیستی انجام شد مهمترین دغدغه این اداره را رفع مشکلات اعم از مسکن، اشتغال و هزینه درمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسوولین بیش از این بهزیستی را مورد توجه قرار دهند بیان کرد:اعتبارات دولتی کفاف هزینه درمانی، مسکن و… را نمی دهد.

رئیس اداره بهزیستی در پاسخ به اینکه چگونه می توانید در برابر مشکلاتی که مشاهد می کنید و می شنوید صبور باشید تصریح کرد: همواره به دنبال راهکار هستیم. قطعا ما نیز انسان هستیم و ذهن درگیر می شود اما بهزیستی همدل است نه همدرد.

او با اشاره به اینکه با گفتگو کردن‌ با افراد خانواده و دوستان تخلیه روانی می شویم خاطر نشان کرد: این شغل را انتخاب کرده ایم؛ بهزیستی ارگانی است که آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد، باید پای انتخاب ایستاد.

کریمیان افزود:گاهی تفریح و برنامه خانوادگی بار روانی را کمتر می کند،بسیاری از ناراحتی ها به منزل نمی رود.

وی در پاسخ به اینکه کدام مورد از بیان مشکلات مددجویان موجب آزارتان شده است گفت: ۴ فرزند که بد سرپرست بودند و به اجبار آنان را به مرکز یزد انتقال دادیم؛پدر مصرف کننده و مادر در زندان به سر می برد، با دستور دادستان به مراکز استان انتقال دادند در حالیکه ۴ فرزند مذکور گریان و ناراحت بودند .

کریمیان در حالی که بغض گلویش را گرفته بود عنوان کرد: در راه بازگشت به خانه بسیار ناراحت بودم وحتی گریه کردم ولی چاره ای نبود چرا که هدف بهزیستی چیزی جز کمک نبود.

او عنوان کرد: امروز خوشحالم که بگویم همان پسر به دنبال اخذ وام اشتغال است و زندگیش متحول شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق در ادامه در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث خوشحالی شما می شود گفت: زمانی که مسوول زنگ بزند؛ اشتغال مددجو تامین شود و یا اینکه مایحتاج برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه کدامیک از مسوولین به بهزیستی توجه بیشتری داشتند خاطر نشان کرد:

هر جا هست خدا حفظش کند محمدعلی صمیمی فرماندار سابق را.

روزهای یکشنبه که ملاقات عمومی بود منتظر تماس وی بودم؛مددجویان به ایشان مراجعه می کردند و مشکلات رفع میشد،برای ساخت خانه سالمندان ۱ میلیارد تومان توسط معاون عمرانی قول داده شد و صمیمی سریع موافقت کرد و اعتبار اولین سند نیز تامین شد.

امیدواریم ادامه این قول در زمان فرماندار فعلی محقق شود.

صمیمی هدفش قشر ضعیف جامعه بود و معلولین از همان قشر هستند.

وی همچنین از همراهی خوب سید محمد باقی زاده معاون فرماندار نیز به خاطر حمایت هایش تقدیر کرد.

کریمیان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهزیستی ۲۶ مرکز و  موسسه دارد که شامل ۱۰ موسسه  خیریه است عنوان کرد:مجمع خیرین موسسه ارشد است که بیشترین هماهنگی را با مجموعه بهزیستی دارد؛ جامعه معلولین در برنامه های فرهنگی و حمایتی کمک می‌کند و سرای رحمت خود عهده دار نگهداری از معلولین بصورت شبانه روزی ،شکرانه اشتغال بانوان سرپرست خانوار را به عهده دارد ،موسسه متین نیز نگهداری فرزندان بدسرپرست را برعهده دارد؛مهرآوران روستای مبارکه نیز کمک شایانی به  مددجویان بهزیستی می کند.

ادامه دارد…


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page