بخش زیادی از آسیب های اجتماعی، بدسرپرستی، اعتیاد و… با ورود غیربومی ها ناشی از وجود معادن است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 تیر 1402

بهزیستی نباید دست گدایی به سمت معادن دراز کند

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار ” بافق فردا ” که به‌ مناسبت هفته بهزیستی انجام شد از مدیران عامل معادن و شرکت های بزرگ در شهرستان که سالیانه سود قابل توجهی دارند خواست تا نگاه مثبت تری به این اداره داشته باشند.

بتول کریمیان عنوان کرد:چه بخواهیم و چه نخواهیم می دانیم که معادن برای افراد جامعه عوارضی در بردارد؛ آسیب های اجتماعی بدسرپرستی، اعتیاد و… با ورود غیربومی ها ناشی از وجود معادن است.

او با بیان اینکه در حال حاضر مدیر عامل شرکت آژنگ همت توس شخصا پیشنهاد فعالیت در بحث آسیب های اجتماعی را دارد عنوان کرد:شرکت شهداب نیز ماهیانه به مرکز مودت  ورحمت کمک ثابتی را دارد اما انتظار این است که مساعدت ها افزایش یابد و این نکته را هم شرکت ها در نظر داشته باشند به ازای کمک می توانند برای معافیت مالیاتی نیز اقدام کنند که شرکت شهداب از این موضوع استفاده می کند.

کریمیان با بیان اینکه در دو سال زمان مدیر عاملی رضا فلاح ۱ میلیارد تومان( با همکاری شرکت شهداب )برای خرید مرکز مودت کمک شد و همچنین ساخت کارگاه اشتغال خانگی نیز آغاز گردید. تصریح کرد:هنوز خواهان ادامه این همکاری ها هستیم.

با رفتن فلاح پروژه ساخت کارگاه اشتغال باقی ماند؛امیدواریم با پیگیری های جدید و بازدید مشاور بانوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق کار مجدد راه اندازی شود.

کریمیان از فولاد بافق نیز به عنوان یکی از کمک کننده ها به بهزیستی بافق نام برد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق با بیان اینکه به شکرانه سلامت به بهزیستی نگاه ویژه داشته باشیم گفت:بهزیستی به تنهایی نمی تواند از هزینه های مددجویان قامت راست کند.

کریمیان با اشاره به معرفی واحدهای مختلف اداره بهزیستی خاطر نشان کرد:در راستای آشنایی بیشتر مردم باید گام برداشت.

وی همچنین در پاسخ به اینکه متولی کودکان کار کدام نهاد و اداره است عنوان کرد: سه دستگاه شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی.

شرایط خانواده توسط بهزیستی بررسی می شود و چنانچه نیاز به انتقال به مرکز استان باشد اقدام صورت می گیرد؛ البته در بافق کودکان کار از اتباع هستند که بهزیستی نمی تواند به آن ورود پیدا کند.

او با اشاره به اینکه انتقال کودکان به مرکز استان را تا به این لحظه نداشتیم گفت:کودکان کار دو تا خانواده زاهدانی نیز تحت پوشش هستند و در کل کودک کار بومی نداریم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق در پاسخ به اینکه کدام اداره به قانون ۳ درصد بکارگیری معلولین در ادارات پایبند است عنوان کرد:شهرداری بیشترین بکارگیری معلولین را دارد که جای تقدیر دارد.شهردار واقعا نگاه خوبی دارد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز با اینکه  خصولتی است انتظار هست در جذب مددجویان پیشتاز باشد.

ای کاش معادن  و شرکت ها موقع جذب نیرو از بهزیستی  در خصوص مددجویان متقاضی کار آمار بگیرند و از بین مددجویان متناسب با شرایط و معلولیت آنها جذب نیرو داشته باشند.

او افزود: البته لیستی  از افراد متقاضی کار هم به معادن ارسال شده  است.

وی به بحث اشتغال و جذب اعتبارات در سال ۹۹ نیز اشاره ای داشت و گفت: ۴ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته ایم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به هفت میلیارد و ۸۴۰ تومان رسید و البته ۲ میلیارد تومان دیگر نیز برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و درحال جذب می باشند .

کریمیان با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال افزایش یافته است بیان کرد:  به دلیل ماندگارتر بودن بحث اشتغال مددجویان ، بهتر است پرداخت وام بیشتر به صورت کارفرمایی باشد بدین صورت که  کارفرما به ازای بکارگیری هر فرد معلول یا مددجوی  بهزیستی ( وام ۴ درصد) تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند و ما از کار فرمایان دعوت میکنیم از این شرایط استفاده کنند‌.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق همچنین در پایان این گفتگو به برگزاری مراسم تقدیر از مادرانی که کانون خانواده را حفظ کردند اشاره کرد و گفت: از مادران صبور معلولین و بانوانی که با وجود اعتیاد همسران سعه صدر داشتند تقدیر بعمل می آید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page