برخی از خبرهای جلسه ۴ ساعته شورای آموزش و پرورش بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 19 مرداد 1402

 

بهره برداری از ۳ مدرسه و ۱ سالن ورزشی در مهرماه سال‌جاری

 

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان یزد در دویست و نوزدهمین شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و جمعی از مسوولین برگزار شد از لزوم اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از ۳ مدرسه و ۱ سالن ورزشی تا اول مهرماه سالجاری خبر داد.

محسن کاظمی با بیان اینکه با همدلی بین مسوولین میبد ۳۰ مدرسه خیری از اعتبارات صنایع ایجاد شده است عنوان کرد:بافق نیز می تواند با کمک از بودجه ملی، دو درصد و اعتباراتی که صنایع اختصاص می دهند مدرسه ایجاد کند.

وی به لزوم بهره برداری از ۳ مدرسه آینده سازان شهید اکرمی و شهید شاهپورزاده و سالن ورزشی اشاره کرد و گفت:با همفکری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق افتتاح این طرح ها در اولویت است که با تامین بودجه از محل اعتبارات استانی، ملی و مساعدت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق برای اول مهر ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

او بیان کرد:در زمان فرماندار سابق نظر به تامین ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه ها بود که امیدواریم با درایت فرماندار فعلی شاهد افتتاح و نوسازی آنها باشیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری جلسه صنایع با حضور استاندار عنوان کرد: وی قول مساعدت ۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش به منظور ساخت و ساز و موضوع فرهنگی داده است.

وی همچنین به اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی مدارس بافق اشاره کرد و این روند را ستود و تصریح نمود: بهترین شهرستان از این نظر بافق با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان و میبد ۵ میلیاردتومان بوده است و بقیه شهرستان های استان اعتبار در رابطه با نوسازی صفر است.

کاظمی گفت:از ۴ پروژه اول مهر مدرسه شهید شاهپورزاده با ۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان از محل اعتبارات بازآفرینی حصار و محوطه آن انجام،

مدرسه شهید اکرمی بودجه با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان از بودجه ملی به اتمام رسیده و همچنین سالن ورزشی نیاز است تا برای حصارکشی و محوطه از اعتبارات شهرستانی مساعدت شود.

وی به مشکل پروژه مدرسه آینده سازان نیز اشاره ای کرد و گفت: اعتباری از بودجه ملی و استانی برلی ساخت تخصیص داده شد اما برای بهره برداری در اول مهر ماه نیاز به تامین ۵ میلیارد تومان ،۲ میلیارد احداث ساختمان و ۳ میلیارد محوطه سازی است.

وی همچنین به تامین انشعابات نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود تا اول مهرماه این طرح ها افتتاح شود.

 

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به اداره آموزش و پرورش

 

در دویست و نوزدهمین شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان و جمعی از مسوولین برگزار شد ، فرماندار شهرستان بافق از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره آموزش و پرورش برای امر نوسازی مدارس که در اولویت این اداره است خبر داد.

ابوالقاسم دهقان با بیان اینکه کل اعتبار سال ۱۴۰۱ پنجاه و ۸ میلیارد تومان است عنوان کرد:  ۲۵ درصد آن از سوی کمیته برنامه ریزی فرمانداری به آموزش و پرورش تخصیص داده شد.

دهقان ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی و همراهی بتوان مشکلات مدارس مدنظر آموزش و پرورش را برطرف کرد.

جمعیت دانش آموزی بافق افزایش یافته

 

محمد رضا صباغیان بافقی در دویست و نوزدهمین شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق  گفت: یکی از معضلاتی که موجب غافلگیری اداره آموزش و پرورش شده ورود حجم عظیمی از دانش آموزان غیر بومی است

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به صنعتی شدن شهر بافق و حضور افراد غیر بومی تعداد دانش آموزان نیز به شدت افزایش یافته است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی : جمعیت دانش آموزی در بافق افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در دوره های قبل پیش بینی افزایش آموزگار و مدرسه با این روند نشده و این امر امروز موجب بحران کمبود معلم و فضای آموزشی مناسب  شده است.

صباغیان در بخش دیگر از سخنان خود به نحوه تعامل و همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد و ضمن تشکر از پیگیری های رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق عنوان کرد:با تیم توانمند و پیگیر وارد گود شده اند.

نماینده مردم بافق تصریح کرد: انضباط مالی مد نظر قرار گیرد و گزارش ها با نمودار و درصد همراه باشد تا نقاط قوت و ضعف دیده شود.

وی با بیان اینکه زحمات افرادی که در گذشته فعالیت کرده اند نباید نادیده گرفته شود خاطر نشان کرد: مشکلات را با برنامه ریزی می توان برطرف کرد؛صورتجلسه گذشته مرور شود و بر روی موضوعات مختلف مطرح شده به جمع بندی برسید.

صباغیان عنوان کرد:نیازهای زیرساختی و میزان اعتبار به صورت مستند ارائه شود.دو درصد عوارض در هیچ جای ایران نیست به همین دلیل باید علاوه بر دریافت این کمک به دنبال جذب اعتبارات استانی و ملی پیش رفت .

نماینده مردم بافق تصریح کرد:ظرف یک هفته اعتبارات استانی و ملی به شهرستان اعلام و فرماندار نیز موارد شهرستانی را حل کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page