موقع تحویل زمین فولاد بافق، شرکت سنگ آهن سند زمین را نداشت و یک سال و نیم پیگیری کردیم تا سند زمین اخذ شد

دسته: صنعت و معدن
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 19 مرداد 1402

 

 

مدیر عامل مجتمع معدنی صنعت و آهن و فولاد بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق در پاسخ به اینکه مساحت زمین واگذاری به فولادبافق چه میزان بوده است و در حال حاضر مساحت چقدر است گفت:طبق نظر کارشناسی به مساحت ۱۹۸ هکتار زمین نیاز بوده که مورد ارزیابی قرار گرفته و هزینه آن نیز پرداخت شده است اما هنگام تحویل ۱۸۹ هکتار زمین بود یعنی نود هزار متر زمین کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه برای گرفتن ماتفاوت زمین می بایست وقت زیادی صرف شود و ارزش نداشت عنوان کرد:  به دلیل اینکه طرح توسعه داشتیم؛ خارج از اینکه ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۸۰۰ هزار تن ذوب، نورد، پست برق، پست بالا دست و پایین دست و خط انتقال زمین کم آمد.

ابویی گفت:سنگ آهن مرکزی ایران بافق هزار و ۸۴۰ هکتار زمین داشت که حدود ۴۰ سال پیش قراردادی با امور اراضی منعقد کره بود و باطل شده بود اما در سند واگذاری خطوط زمین گذاشته بودند و عنوان کرده بودند که سند شش دانگ دارد اما پس از بررسی متوجه شدیم سند ندارد .

مدیر عامل فولاد بافق افزود: ایمیدرو و شرکت ملی در این خصوص تهاتری داشتند که ۱۹۸ هکتار زمین را سنگ آهن به شرکت ملی فولاد واگذار می کند تا پروژه احداث شود،یک سال و نیم هم در ادارت وقت صرف شد تا سند شش دانگ برای سنگ آهن اخذ شود.

او ادامه داد:قراداد اجاره ۸ ساله با منابع طبیعی نیز باطل شده بود و مجدد با پیگیری اجاره داده شد و در آخر شرک سنگ آهن مرکزی با نظر کارشناسی ۷ هکتار زمین را مجدد ارزش گذاری کرد و هزینه آن را نیز گرفت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page