دستان خالی بافق از مبلغ قابل توجه حساب دولتی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 7 شهریور 1402

 

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونت مدیریت توسعه و منابع استانداری و مسوولین شهرستان بافق برگزار شد گقت:متاسفانه در رابطه با حقوق دولتی معادن بافق که مبلغ قابل توجهی از حساب دولت به استان پرداخت شده و باید ۸۰ درصد آن به شهرستان محل وقوع معدن پرداخت شود هنوز از استان هیچ مبلغی به بافق پرداخت نشده است.

محمد رنجبر عنوان کرد:واقفیم بافق از آب و هوای مناسب محروم است و بهره برداری از معادن‌ به کشاورزی و محیط زیست مردم آسیب می رساند به طوری که آمار سرطانی های بافق بالاست و به همین دلیل قانونگذار مصوب کرده که باید ۸۰ درصد حقوق دولتی معادن به شهرستان معدنی داده شود تا صرف استانداردسازی بیمارستان و ارتقا بهداشت و سلامت مردم منطقه شود‌.

رنجبر با اشاره به اینکه شورای شهر در این زمینه مکاتبه ای هم با استانداری داشته تصریح کرد:این در حالی است که ساختمان بیمارستان بافق حدود ۸ سال درحال احداث می باشد و به دلیل کمبود اعتبارات مالی تکمیل نشده که موجبات نارضایتی مردم را در برداشته است.

رییس شورای اسلامی شهرستان بافق با بیان اینکه دو درصد فروش معادن با استناد به حکم تنفیذ نماینده ولی فقیه در انفال در سال ۶۸‌ که مقرر شده ؛۴درصد  فروش معادن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به شهرداری بافق پرداخت شود گفت: چند سالی عوارض فوق به شهرداری بافق پرداخت شد ولی متاسفانه در سال ۸۲ با تصویب قانون تجمیع عوارض، عوارض مذکور قطع شد و شورای اسلامی دوره دوم شهر و  شهرداری بافق را دچار بحران بی پولی نمود.

رنجبر ادامه داد:با پیگیری های مکرر شورای اسلامی دوره دوم و همزمان با سفر هیات دولت نهم در اواخر سال ۸۵ و پیرو درخواست‌ها و مکاتبات مکرر مسئولین شهرستان در فروردین سال ۸۶ توسط هیات دولت  با استناد به حکم تنفیذ حضرت امام خمینی (ره,) مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: می بایست دو درصد فروش معادن برای عمران و آبادانی شهر و روستاهای شهرستان بافق در نظر گرفته شود؛باصورنجلسه ای که همان زمان تنظیم شد مقرر گردید ۷۰ درصد از این دودرصد به شهرداری بافق و۳۰ درصد هم به روستاها و شهرستان تعلق گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بافق همچنین با بیان اینکه استاندار در سفر روز نهم فروردین سالجاری به شهرستان بافق و در سالن همایش های آهن شهر در حضور مردم‌ بافق قول دادند تا مجوز “شاک”را برای تامین خوراک شرکت سنگ آهن  مرکزی ایران بافق از آنومالی های چاه گز اخذ نکنند هیچ مصوبه ای را در خصوص چاهگز ابلاغ نخواهند کرد خاطر نشان کرد:

متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته و مردم بافق چشم انتظار هستند،آقای پارساییان سلام مارا به آقای استاندار برسانید و بگویید مردم منتظر اقدام شما هستند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page