نیروی انسانی متخصص نیاز آینده جامعه

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 آذر 1402

معاون آموزشی آموزشگاه شهید رجایی و دبیر پژوهش سرای مفیدی عنوان کرد:
نیروی انسانی متخصص نیاز آینده جامعه

معاونت آموزشی آموزشگاه شهید رجایی و دبیر پژوهش سرای مفیدی گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص می تواند آینده ی روشنی را برای جامعه رقم بزند.

علی نادری زاده در گفتگو با خبرنگار” بافق فردا” در پاسخ به اینکه روند تعلیم و تربیت در مدارس بافق به چه نحوی است عنوان کرد:رعایت استانداردهای آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش همیشه انعکاس‌های متفاوتی از طرف دانش آموزان و والدین داشته است.

وی با بیان اینکه برای تربیت نیروی متخصص در آینده که از نیازهای مبرم و اساسی هر جامعه مخصوصاً کشور عزیز ما است نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق می‌باشیم گفت: با همراهی مسئولین امر به اهداف اساسی تعلیم و تربیت اسلامی خواهیم رسید.

نادری زاده بیان کرد: برای نوآوری در امر آموزش و پرورش با توجه به رشد سریع تکنولوژی و فناوری مخصوصاً رویکرد هوش مصنوعی و نانو فناوری لازم است کتاب‌ها و محتوای درسی بر اساس علم به روز تغییر پیدا کنند مهم‌تر از همه اینکه دید معلمان و مسئولین نسبت به دانش آموزان دید” نفخت فیه من روحی” باشد یعنی در مسیری حرکت کنیم که به بعد روحی دانش آموز نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم برای رسیدن به این مهم از ظرفیت مردمی که همان والدین دانش آموزان، مسئولین نهادهای مختلف، نخبه گان فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و افراد دارای مهارت و تخصص هستند باید استفاده شود.

او افزود:در این امر مهم آموزش و پرورش در مسیر ارزش های علمی انسانی و اسلامی ورودی موثر داشته باشد.

معاون آموزشی آموزشگاه شهید رجایی و دبیر پژوهش سرای مفیدی مهمترین دغدغه امروز از دیدگاه خانواده‌ها را گرفتن مدرک تحصیلی دیپلم و ورود به دانشگاه عنوان کرد و گفت: آموزش صحیح و یادگیری علم و دانش،مهارت آموزی خودباوری اعتماد بنفس از مقطع ابتدایی و متوسطه اول شروع شود و در متوسطه دوم با توجه به محتوای کتاب و مهارت های همکاران تکمیل شود.

او تصریح کرد:به دلیل عدم وجود بازار کاری متناسب با رشته‌های تحصیلی و فارغ التحصیلان بیکار انگیزه ها در پسران کاهش یافته و به سمت کار آزاد روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پسران ترجیح می‌دهند که مهارت کسب کنند و وارد بازار کار شوند و این برایشان بهتر از گرفتن مدرک و عدم پیدا کردن کار است خاطر نشان کرد:در گذشته محتوای کتاب درسی بسیار غنی بود و ابتدا درک مطلب اتفاق می‌افتاد سپس کسب مدرک، ولی امروزه مدرک های بی‌محتوا در جامعه نیز پیدا می شود که فاقد تخصص لازم برای تولید علم ومهارت هستند.

نادری زاده عنوان کرد: پژوهشسرای مفیدی شهرستان بافق آمادگی آموزش در حیطه نانو تولید نانو محصولات و آموزش نجوم ورباتیک …. را دارد که سال گذشته حدود ۲۵رتبه برتر استانی در این حوزه ها داشتیم وی افزود
باید به سمت مهارت گرایی نیزحرکت شود تا استعدادهای افراد شناسایی شود ودر مسیر درست تقویت فکری و علمی قرار بگیرند تا بتوانیم رسالت الهی حفظ و رشد نیروهای انسانی را درست انجام دهیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page