دولت های نهم و دهم بودجه فرهنگی کشور را قیچی کردند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 20 بهمن 1391

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت های نهم و دهم نیز در هرشرایطی که با کمبود بودجه مواجه شدند بودجه فرهنگی کشور را قیچی کردند به ویژه دولت اخیر که با کمبود شدید بودجه مواجه بود، بودجه فرهنگی کشور را صفر کرد و به زور یک درصد از کل بودجه فرهنگی کشور را در فضای فرهنگی تزریق کرد و این ظلم به فرهنگ است.

به گزارش صبح مهریز، عضو فراکسیون روحانیون مجلس، کاهش بودجه فرهنگی کشور را ظلم به عرصه فرهنگ دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی موجودیت خود را مدیون فرهنگ دینی است بنابراین مدیران مالی دولت باید به ارزش‌های فرهنگی کشور توجه بیشتری داشته و هزینه فزونتری را به آن اختصاص دهند.

زارعزاده درباره لزوم پیش بینی سهم ویژه‌ای از بودجه کشور در سال ۹۲برای سبد فرهنگی کشور، گفت: متاسفانه درتمام دولت‌ها مسائل فرهنگی به نوعی فراز و فرود داشته و این در حالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی موجودیت خود را مدیون فرهنگ دینی است. همچنین فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی که نشات گرفته از فرهنگ دینی است که اگر این فرهنگ در جامعه وجود نداشت انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورمجلس، تصریح کرد: من از افرادی که به فضای فرهنگی کشور ظلم می‌کنند، می‌پرسم، عاملی که ما را درطول ۸سال جنگ تحمیلی در جبهه‌ها نگه داشت، چه بود؟ و عاملی که در فراز و فرودهای تحریم اقتصادی جامعه را در آرامش نگه می‌دارد، چیست؟ عامل شجاعت ملت ایران و دشمن ستیزی آن‌ها چیست؟

زارع زاده تصریح کرد: این اقدام ناپسندی است که هر گاه دولت‌ با کمبود بودجه مواجه می‌شود، بودجه‌ فرهنگی را حذف می‌کند و و مسئولان کشور هر جا که با مشکل مالی مواجه می‌شوند، سر عرصه فرهنگی کشور را هدف قرار می‌دهند. این موضوع  پیامد خوبی را به دنبال ندارد چراکه این بی‌دقتی ما باعث می‌شود که در آینده ضربه جبران ناپذیری بخوریم و در این صورت حسرت و پشیمانی نیز فایده‌ای ندارد بنابراین پیام من به مدیران مالی دولت این است که به ارزش‌های فرهنگی کشور توجه بیشتری داشته باشند و هزینه بیشتری را برای آن بپردازند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page