یزد می‌تواند الگویی برای ساختن ایران باشد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 بهمن 1391

رئیس‌جمهور در پایان سفر به استان یزد در سخنانی در کارخانه فولاد ارفع اردکان با اشاره به اینکه استان یزد دیار مردمانی سخت‌‌کوش، مؤمن، پر تلاش، آرمانی و انقلابی است، گفت: این عزیزان در دل کویر گلستانی از عشق، ایمان و تلاش را ایجاد کردند.

 

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در بخش‌های مختلف گفت: امروز ما طرح مسکن مهر ویلایی را در طبس افتتاح کردیم تا نمونه‌ای برای ایجاد مسکنی که به طور کامل زمین و خانه در اختیار آن خانواده باشد، ارائه کند.

 

رئیس جمهور ادامه داد:امروز تعداد زیادی پروژه در بخش‌های مختلف همچون صنعت، ساخت کارخانه فولاد و طرح‌های کشاورزی به بهره‌برداری رسید که نویدی برای ساختن این استان محسوب می‌شود.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال در همه جا برکت و فرصت زندگی را برای انسان مهیا کرده است گفت: استان یزد در ظاهر کویر است اما در باطن پر از نعمات مختلف است،معادن مختلف این استان همچون سنگ آهن با توجه به شناسایی‌های فعلی به 55 میلیارد تن می‌رسد و من باور دارم که ظرفیت این معادن 10 برابر رقم فعلی است.

 

وی افزود: استان یزد به برکت استعداد ذاتی و ایمان مردمانش به سرعت در حال پیشرفت است و سرعت حرکت در این استان سرعت بسیار بالایی است.

 

رئیس جمهور با اشاره به ساخت کارخانه فولاد در این استان گفت: ظرفیت فعلی تولید فولاد در این استان هم‌اکنون 10 برابر بیش از ظرفیت تولید فولاد قبل از انقلاب است.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز یزد می‌تواند الگویی برای ساختن ایران باشد، گفت: تلاش مردم یزد برای ساختن ایران و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های این استان می‌تواند الگویی بسیار مناسب برای ایران باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وظیفه اصلی امروز ما امروز ساختن ایران است اظهار داشت: ساختن ایران باید متکی بر استعدادهای ملت ایران باشد، در گذشته ساخت یک کارخانه فولاد 8 تا 12 سال طول می‌کشید اما زمانی که تصمیم گرفتیم روی پای خود بایستیم ظرف 3 تا 4 سال توانستیم این کار را انجام دهیم.

 

احمدی‌نژاد گفت: امروز ما به درجه‌ای از رشد علمی رسیده‌ایم که می‌توانیم پیچیده‌ترین طراحی‌های مهندسی را در داخل کشور انجام دهیم که نمونه آن فرستادن انسان به فضا است.

 

وی با اشاره به سیستم آبیاری استان یزد که مبتنی بر سنوات است، گفت: من از وزارت علوم می‌خواهم تا به صورت جدی تدریس این موضوع مهم را که به ابتکار خود ایرانیان ساخته شده در دانشگاه‌ها عملی کند.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه خودباوری اصل مهم برای ساختن ایران است، گفت: امروز قطار حرکت ساختن ایران به حرکت درآمده و ساخته شده ایران آرزوی امام و مقام معظم رهبری است.

 

وی در پایان تصریح کرد: ایران باید ساخته شود چرا که یک ایران آباد و مستقل می‌تواند الگویی برای سایر ملت‌ها باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page