بزرگترین کارخانه شیشه فلوت خاورمیانه در اردکان و کارخانه کاشی درسا در میبد افتتاح شد.

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 بهمن 1391
با حضور رئیس جمهور بزرگترین کارخانه شیشه فلوت خاورمیانه در اردکان و کارخانه کاشی درسا در میبد افتتاح شد.
به گزارش یزد رسا، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران کارخانه کاشی‌سازی درسا در میبد و کارخانه شیشه فلوت در اردکان افتتاح شد.
کارخانه کاشی‌سازی به منظور تامین نیازهای داخلی کشور و همچنین صادرات به بازارهای جهانی و ایجاد اشتغال پایدار در استان یزد ساخته شده‌اند.
محصولات تولیدی سالانه کارخانه بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع انواع کاشی است و میزان اشتغالزایی این کارخانه ۲۳۰ نفر است.
همچنین رئیس جمهور بزرگترین کارخانه تولید شیشه فلوت خاورمیانه را در شهرستان اردکان افتتاح کرد.
این کارخانه سومین مجتمع تولیدی در دنیاست که توانایی تولید شیشه با ضخامت ۱۹ میلیمتر را در دنیا دارد و چهارمین کوره بزرگ تولید شیشه در دنیا است.
انواع محصولات تولیدی این کارخانه شیشه فلوت، آئینه شیشه رفلکس، شیشه دو جداره و شیشه نشکن است، کارخانجات شیشه اردکان با هدف ایجاد مجموعه اکتشاف و استخراج معدنی در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار در اردکان یزد تاسیس شده‌است.
عملیات ساختمانی اولین خط تولید شیشه فلوت با ظرفیت ۹۰۰ تن در روز و با توانایی تولید انواع شیشه‌های فلوت در سال ۱۳۸۷ آغاز گردید و تکنولوژی آن از کشورهای اروپایی، ژاپن، آمریکا و چین تامین شده است.
اشتغالزایی این طرح در حدود ۱۶۰۰ تا ۲ هزار نفر است و در مدت زمان ۳۵ ماه ساخته شده است. هزینه ریالی این طرح ۱٫۵۰۸٫۰۰۰ میلیون ریال و هزینه بخش ارزی آن ۴۱ میلیون یورو بوده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page