راه اندازی وبلاگ در سه سوت

دسته: علمی - پزشکی , عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 5 خرداد 1392

در قسمت قبلی دلایلی مبنی بر ضرورت داشتن یک وبلاگ شخصی را بیان کردم در این قسمت به شرح مراحل راه اندازی وبلاگ می رویم.

سوت اول: انتخاب سرویس دهنده

همانطور که موقع ایجاد ایمیل در مورد انتخاب یاهو یا جیمیل تامل کردید و در نهایت برای ساخت ایمیل @yahoo.com یا @gmail.com را انتخاب کرده اید؛ برای ایجاد وبلاگ هم ابتدا باید به دنبال سرویس دهنده مورد نیازتان بگردید. نسبت به ایجاد ایمیل اینجا دستتان برای انتخاب بازتر است. سایت های بسیاری هستند که می توانید در آن ها وبلاگتان را ایجاد کنید.

پرشین بلاگ اولین سرویس ایجاد وبلاگ فارسی است از سال 1381 تاکنون فعالیت میکند.

سایر سرویس دهندگان وبلاگ داخلی: بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای، تارلاگ، پارسی بلاگ، جوان بلاگ و…

سرویس دهنده های خارجی: وردپرس، بلاگر و…

نکته اساسی اینجاست که از میان این همه سرویس کدام را انتخاب کنیم؟ چه عاملی باعث برتری سرویسی بر سرویس دیگر می شود؟

این سرویس ها برای توجیه برتریشان عواملی مثل اجازه آپلود عکس، اجازه افزودن دامنه جدا و خیلی امکانات دیگر غیر قابل محاسبه مثل برترین و بالاترین و بهترین را مطرح می کنند ولی مهمترین عامل در برتری این سرویس ها از نظر بنده پایایی و تعهد سرویس دهنده است و این عامل را بدون نگاه به سابقه کاری آن به شیوه دیگری نمیتوان ارزیابی کرد.

میتوان وبلاگ را بدون استفاده از این سرویس دهنده ها و به صورت شخصی ایجاد کرد که این کار نیاز به داشتن دانش فنی است و در این بحث نمیگنجد.

 

weblog Logo

سوت دوم: ثبت نام در این سایت سرویس دهنده

پس از انتخاب سرویس دهنده مورد نظربایستی در وبسایت این سرویس دهنده ثبت نام کنید، معمولا لینک ثبت نام در این سایت ها در صفحه نخستشان برجسته شده است. پس از ورود به این لینک از شما میخواهد شناسه کاربریتان را انتخاب کنید این نام به ابتدای آدرس سرویس دهنده تان اضافه می شود و آدرس وبلاگتان را تشکیل می دهد. مثلا اگر در persianblog.ir وبلاگی با شناسه bafghfarda ثبت کنید آدرس وبلاگتان bafghfarda.persianblog.ir خواهد شد.

باید توجه کنید نمی توان شناسه تکراری ثبت کرد مثلا اگر شناسه bafghfarda قبلا ثبت شده باشد دیگر نمیتوان آن را انتخاب کرد. همچنین بعضی از سرویس دهنده از ثبت شناسه های فارسی، خیلی کوتاه و اسامی خاص جلوگیری می کنند.

در بسیاری موارد پس از پایان ثبت نام ایمیلی برایتان ارسال می شود و از شما می خواهد که به ایمیلتان وارد شوید و بعد از باز کردن ایمیل فرستاده شده بر روی لینک فعال سازی آن کلیک کنید. با این کار سرویس دهنده مطمئن می شود که آدرس ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کرده اید صحیح و متعلق به خودتان است.

سوت سوم: ورود به پنل سرویس دهنده و شروع وبلاگ نویسی

پس از ثبت نام و ثبت موفق آدرس وبلاگتان به سایت سرویس دهنده مراجعه کنید و این بار از طریق لینک ورود کاربران به پنل وبلاگتان وارد شوید در این قسمت همه چیز گویاست، می توانید اولین مطلب وبلاگتان را بنویسید و منتشر کنید.

اینک شما به جمع وبلاگ نویسان وارد شده اید.

سید احسان شریعتی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page