برگزاری مسابقات پهلوانک‌ها برای دانش‌آموزان/آماده سراسری شدن ورزش پهلوانی در مدارس کشور هستیم

دسته: اخبار ایران , بانوان، کودکان , ورزشی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 25 تیر 1392
خبرگزاری پانا: سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به توافقاتی که با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: آماده برگزاری مسابقات پهلوانک‌ها تا رسیدن به بازوبند پهلوانی در رده‌های سنی مختلف زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هستیم.
 محمدرضا طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این پرسش که تعاملات شما با وزارت آموزش و پرورش و ترویج ورزش پهلوانی در چه سطحی است؟ اظهار کرد: با کیومرث هاشمی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به توافقاتی رسیده‌ایم و قرار است مسابقات پهلوانک‌ها را تا رسیدن به بازوبند پهلوانی در رده‌های سنی مختلف زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار کنیم.

طالقانی در ادامه از نگارش نامه‌ای به کیومرث هاشمی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: در آن نامه خواستار معرفی یک نفر از هر مدرسه شدیم تا در دوره‌های مرشدی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شرکت کنند و درس مرشدی را فرا گیرند. همچنین یک تیم در مدارس تشکیل دهند که هر روز یا یک روز در میان این ورزش را در مدرسه انجام دهند.
وی افزود: در همین باره محمد نصیری که از قهرمانان و چهره‌های ورزشی نامی کشور است را به عنوان استاد مربی پهلوانک‌ها معرفی کرده‌ایم.
طالقانی در واکنش به پیشنهاد خبرنگار پانا در خصوص قرار دادن ضرب آهنگ زورخانه‌ای در صبحگاه مدارس، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما هم همین است، ما می‌خواهیم در مدارس پهلوانک‌ها را تربیت و مسابقات پهلوانی را در سطوح استانی و کشوری برگزار کنیم.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در پاسخ به این پرسش که در تمامی پایه های تحصیلی ابتدایی آموزش ورزش‌های تخصصی انجام می‌شود و آیا شما آمادگی دارید ورزش پهلوانی در یکی از پایه‌ها آموزش داده شود؟ تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی آمادگی سراسری شدن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای را در سطح مدارس کشور دارد.
وی گفت: با ترویج ورزش‌های پهلوانی در سطح دانش‌آموزی و تربیت پهلوانک‌ها در رده‌های سنی 8 تا 11 سال، 11 تا 14 سال و 14 تا 16 سال به اشاعه مرام پهلوانی بیانجامد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page