نمایشگاه صنایع دستی بافق در کاروانسرای خان به کارخودپایان داد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 15 فروردین 1391
 
نمایشگاه صنایع دستی در «کاروانسرای خان بافق» با آثاری از هنرمندان بافقی از جمله؛ مشبک کاری، قالی و گلیم بافی، سفال گری، حصیربافی و برخی صنایع دستی دیگر در معرض نمایش عموم قرارگرفت.
محمدحسین مرشدزاده از برگزار کنندگان این نمایشگاه به خبرنگار بافق فردا گفت: با همکاری شرکت تعاونی های دنیای هنر و شمس درخشان بافق و مساعدت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی بافق نسبت به ایجاد نمایشگاه اقدام کردیم.
وی افزود: آثاری نیز از خیاطخانه گل یاس و برخی هنرمندان به صورت موردی به نمایش گذاشته شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دنیای هنربافق، خاطرنشان کرد: این کار در وهله اول به منظور آشنایی مسافرین نوروزی و معرفی صنایع دستی شهرستان صورت گرفت. وی ادامه داد: همچنین ایجاد زمینه فروش مستقیم صنایع دستی هنرمندان بافقی به گردشگران و بازدیدکنندگان علاقه مند نیز از اهداف بعدی بود.
مرشدزاده با بیان این مطلب که در آینده نزدیک زمینه جذب هنرآموزان علاقه مند را داریم، گفت: در رشته حصیر بافی تلاش کردیم بافندگان این هنر دستی را شناسنامه دار کنیم و همچنین برای منال بافی که از هنرهای کم رونق شده بافق است نیز برنامه هایی در دستورکار داریم.
وی اضافه کرد: با وجودی که استقبال بیشتری را نسبت به قبل شاهد هستیم هنوز جای زیادی برای کار وجود دارد و حمایت بیشتر مسئولین امر را خواستاریم.
محمدحسین مرشدزاده خاطرنشان کرد: پیشنهادهای زیادی از سوی بازدید کنندگان داخل و خارج شهرستان ارائه شد که می توان به نورپردازی، فضاسازی و مناسب سازی مکان اختصاص یافته اشاره کرد.
مرشدزاده همچنین گفت: برخی هنرمندان بافقی هنوز ناشناخته اند و برای نیل به سوی تولید صنایع دستی داخلی، فرهنگ سازی و توجه بیشتر مسئولان دست اندرکار نیاز است.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page