گزیده ای از نماز جمعه این هفته بافق؛ در توافق هسته‌ای برگ برنده در دست ایران است

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 8 آذر 1392

13910412000485_PhotoA

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با تسلیت سالروز شهادت حضرت زین العابدین (ع) بر ضرورت تاسی از سیره زندگانی آن حضرت تاکید کرد و اظهار داشت: ماندگاری قیام عاشورا به واسطه امام سجاد (ع) است.

وی به نقش آن حضرت در انتقال نهضت عاشورا و جاودانگی آن اشاره کرد و افزود: اقدامات امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا سبب شد تا این قیام بعد از قرن‌ها همچنان باقی بماند و تاریخ اسلام زنده باشد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله هسته‌ای ایران و توافقی که در این رابطه با کشورهای 1+5 به عمل آمد، اشاره کرد و بیان داشت: این توافق بسیاری از مشکلات را حل کرد و آینده کشور در مسیری روشن قرار گرفت.

سلیمانی، نقش حمایت‌های قاطع رهبری  از تیم هسته‌ای کشور در پیروزی‌های اخیر را مهم عنوان کرد و بیان داشت: نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، رمز موفقیت‌های هسته‌ای بود.

خطیب جمعه بافق با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت به دست آمده در این زمینه گفت: امروز ایران یکی از قدرت‌های استثنائی است و در این توافق‌نامه هسته‌ای با کشورهای 1+5، برگ برنده در دست ایران است.

وی این برگ برنده را وجود ظرفیت‌های بالای کشور عنوان کرد و افزود: جایگاه کشور ایران در بین کشورهای منطقه و نقش آن در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه و وجود نیروهای بسیج در همه عرصه‌های کشور، مهم‌ترین برگ برنده جمهوری اسلامی ایران در این توافق است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیج اشاره کرد و عنوان کرد: تحقق اهداف اسلامی و تشکیل تمدن عظیم اسلامی، مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بافق، تحقق پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی در کشور را نخستین گام در این زمینه عنوان کرد و گفت: اکنون بعد از استقرار حکومت اسلامی در کشور نوبت اجرای کامل احکام دین و اسلام است که باید برای اجرای اهداف عالیه اسلام همگان در این مسیر گام بردارند.

وی در خطبه اول نماز جمعه پیرامون سلسله مباحث سبک زندگی و رعایت آن تاکید کرد و گفت : انسان برای رسیدن به هدف خود در زندگی با چالش هایی روبرو است که اگر به قرآن تمسک جوید ، هدایت می شود.

گرامیداشت شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس و تجلیل از مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده آن شهید بزرگوار در اجرای احکام اسلامی، تاکید بر الگو گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهید مدرس در مسائل سیاسی و اجتماعی و خدمت به اسلام و انقلاب و … از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

عبداللهی / واحد مرکزی خبر


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page