توصیه‌های زیادی برای تعیین مدیر کل ورزش استان‌ها به من شد

دسته: اخبار ایران , ورزشی
بدون دیدگاه
شنبه - 7 دی 1392

گودرزی در همایش فارغ التحصیلان مرکز آموزش تربیت بدنی:

توصیه‌های زیادی برای تعیین مدیر کل ورزش استان‌ها به من شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: توصیه های بسیاری در مورد مدیریت کل ورزش استان ها به من شده است که من در برابر همه آن ها مقاومت کرده ام.

IMAGE635201965540971634

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»،  محمود گودرزی در همایش هم اندیشی فارغ التحصیلان مرکز آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی که از صبح امروز در هتل المپیک در حال برگزاری است،   با تاکید براینکه کارهای بزرگ باید  به افراد کاردان سپرده شود، اظهار داشت: افراد کاردان همان هایی هستند که مطالعه کرده اند و درکنار کار تجربه کسب کرده اند  و این  دو باید کنار هم باشند تا عدالت به طور نسبی برقرار شود دراین صورت است که می توانیم به توفیق دست پیدا کنیم .
وی با انتقاد از روش های ارزشیابی در ورزش آن را غیر علمی و غیر منطقی توصیف کرد و گفت : به همین دلیل است که مدیران ورزشی با جنجال می آیند و با هیاهو می روند .
 وی با اشاره به تحصیلکرده ورزش ادامه داد: من بااین فضا آشنا و بااین قشر در ارتباط هستم سیاسی کردن  موضوعات ورزشی موجب بی عدالتی می شود.متاسفانه این موضوع در ورزش نهادینه شده و از صدر تا ذیل ورزش ، کسانی قرار گر فته اند که با ورزش بیگانه هستند.اگر بتوانیم بهره گیری از متخصصان در حوزه ورزش را نهادینه کنیم روش های تهاجمی دفع می شود و حق به حقدار می رسد.
 وزیر ورزش و جوانان توضیح داد : به عنوان مثال جامعه پزشکی اجازه ورورد غیر پرشک را در جمع های تخصصی خود نمی دهد ، اما در جامعه ورزش این موضع به وفور دیده می شود .

 

وی درادامه ایجاد نظام جامع تربیت بدنی را پیشنهاد کرد و افزود : ما  به دنبال بهره برداری از دانش و تجربه  افراد تحصیل کرده ورزش  و  قهرمانان رشته های  مختلف ورزشی هستیم.
وی ادامه داد: نمی خواهم در گیر ناسیونالیسم قسمتی شوم  اما رویکرد من داخل نگر است و اگر انتصاب ها از بین مدیران غیر ورزشی صورت نگرفت از من خرده نگیرید .قهرمان المپیک و تحصیل کرده های ورزشی بسیاری داریم که متاسفانه جزء ساختار وزارت ورزت ورزش نیستند اما از خانواده ورزش که هستند که باید از تجربیاتشان استفاده بیشتری کرد .
وی دراین نشست محوریت قانون را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار داد وافزود : متاسفانه پیگیری این مضوع تنش ایجاد کرده است و هرگاه هم خواسته ایم در راستای قانون کاری انجام دهیم ، برخی رسانه ها جنجال می کنند .
گودرزی در خصوص بهره گیری از نیروهای بازنشسته ورزشی گفت : در نظر داریم جایی شبیه پارلمان ورزش که منتخبینی از باز نشستگان ورزش هستند را باهدف تمرکز تجربیات  تشکیل دهیم .
وی با تاکید براینکه ما باید خودمان مشوق چنین تفکراتی باشیم تصریح کرد : بدنه هرم نیروی انسانی وزارتخانه باید طوری باشد تا با جوسازی ها و جنجال آفرینی ها شرایط تغییر نکند .
وزیر ورزش و جوانان همچنین بحث آموزش و تلاش در جهت ارتقاء سطح دانش جامعه ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود : این موضوع را امری هزینه ای ، مصرفی یا فانتزی نمی دانم بلکه معتقدم باید مرکزی برای توسعه آموزش و دانش علمی وجود داشته باشد .
 وی در ادامه با اعلام خبر احیای مرکز آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: دراین  مرکز دانشجو از بیرون نمی آید بلکه هدف ما ارتقاء دانش علمی همین مجموعه و قهرمانان ورزشی است .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید در خصوص مفهوم اخلاق بیشتر کار شود ، محیط ورزش را محیطی چالشی توصیف کرد و افزود : زمانی این چالش بیشتر می شود که پول محوریت می یابد ، دراین شرایط رقابت سخت تر می شود و این افزایش رقابت متاسفانه با فسادهمراه می شود و اگر افراد به طریق مشروع به نتیجه نرسند سراغ روش های  نامشروع مانند زدو بندها و دوپینگ می روند که همه این ها حاصل فقدان اخلاق است و دراین شرایط محیط ورزش ما به سمت ناسالمی می رود.
وزیر ورزش و جوانان با آفت توصیف کردن جنجال آفرینی گفت: متاسفانه این مسئله در ورزش مزمن شده و از گذشته به عنوان میراث باقی مانده و بر اثر مرور زمان تثبت و تقویت شده است که باید برطرف شود .

 

گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون توصیه های بسیاری برای گماردن افراد در مدیریت کل ورزش استان ها به من شده است که من تا کنون در برابر همه مقاومت کرده ام چرا که چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page